Fornyet energi

Strømleverandøren LOS får en sterkere, tydeligere og mer digital merkevare med oppusset visuell identitet.

826b2a96715727 5eb4687a28d22
86be6f96715727 5eb4687a295ec
9ae4fc96715727 5eb4687a2874d

LOS er Sørlandets største strømleverandør, og landets 4. største, med klare vekstambisjoner. I en bransje og et marked som er preget av mye endring, ny konkurranse, nye forretningsmodeller og kunder som forventer stadig mer, ønsket de en oppussing av den visuelle identiteten for å gjøre LOS til en sterkere, tydeligere og mer digital merkevare.

– Resultatet har blitt god energi, helt enkelt. En forenklet og tydeligere visuell identitet. der logoen vår fremstår mer selvsikker, og hvor bl.a klarere farger, karakterfull typografi og sjarmerende illustrasjoner gjør merkevaren mer energisk og levende. Summen gjør at vi klarer å flytte merkevaren fra å fremstå datert og analog til moderne og kanaluavhengig, sier Tone Tversland som er markeds-og kommunikasjonssjef i LOS.

LOS case 17
LOS case 16

Forsterket og forenklet

Det er Neue Design Studio som har ledet arbeidet som har bestått av utviklingen av ny merkevareplattform, payoff og visuelle identitet, i tett dialog med partnere som Oscar Grønner, Gr&Ei og Babuskja.

– Utfordringen med dette prosjektet har vært å finne balansen mellom det gamle og det nye LOS. Vi valgte tidlig å ikke begynne på nytt, men forsterke og forenkle det eksisterende, løfte frem logoen og gi uttrykket mer energi. Strippe bort alle unødvendige lag med dekor, og beholde effektive verktøy for å kunne kommunisere kanaluavhengig, alltid med en klar personlighet, sier Behnam Farazollahi i Neue.

– Hele prosessen bar preg av tett samarbeid, hvor Neue hadde stor respekt for våre behov, samtidig som de med faglig tyngde både utfordret og inspirerte oss underveis, avslutter Tversland.

LOS case trykksak 09 1

Involverte byråer

28fe5f65085909 5cb61128e3d30

Neue Design Studio