Forsikringsfenomenet Hedvig vil at vi skal bry oss mindre om ting

En humoristisk kampanje for det svenske forsikringsselskapet Hedvig, regissert av Matias & Mathias.

«It's just stuff». Det er slagordet til kampanjen til det svenske forsikringsselskapet Hedvig, som nok vil komme overraske på de fleste. Allikevel er akkurat det budskapet i den nye kampanjen som fronter stjålne sykler, tapt bagasje og brennende kjoler, regissert av den norske regiduoen Matias & Mathias, produsert av Bacon. Kampanjen er laget med den kreative avdelingen i forsikringsselskapet Hedvig.

– Det var gøy å jobbe med et så renskåret konsept hvor oppgaven ble å ikke overkomplisere historiene eller forkludre ideene, sier Matias & Mathias.

– Hedvig er en ny retning til forsikring. Det handler om frihet og å være tilfreds med livet, uansett hva som skjer. Alle burde ha råd til å si «It’s just stuff» når TVen blir ødelagt eller veska blir stjålet. Bare fordi vi er et forsikringsselskap betyr ikke at vi tilber materialismen, sier markedssjef Rebecca Lundin hos Hedvig.

Kampanjen er skutt i København kort tid etter at det danske samfunnet begynte å åpne opp igjen. Filmene er samtidig morsomme løsninger på utfordringen med å skyte en reklamekampanje uten å gjøre kompromiss med sosial distansering.

Involverte byråer

Bacon 2 logo
Bacon
E

Eli Mari Sandal

Produsent

Ø

Øystein Dyb

Produsent

M

Matias & Mathias

Regi og klipp

A

Andreas Bjørseth

DOP