Fra helt ukjent til ledende i bransjen

Superblaise introduserer en helt ny merkevare for bransjen.

BMI lanserte nylig en nyutviklet produktserie i bransjen, og skulle med den skape en ny merkevare inn under BMIs eksisterende merkevarehierarki/struktur.

Profilen skulle defineres med en egen visuell identitet og stemme og skille seg markant ut fra de andre merkevarene, som typiske for byggebransjen ser bemerkelsesverdige like ut og spiller på de samme kommunikasjonsprinsippene.

Superblaise fikk oppdraget med å utvikle et tydelig kreativt konsept og posisjonere Ventex som fremst i bransjen, både når det gjelder kvalitet men også leggeteknikk og holdbarhet. Dette gjorde vi ved å dykke ned i målgruppeinnsikt, igangsette posisjoneringsarbeidet og etablere en sterk merkevareplattform som ble førende for alt vi gjorde.

File2
File3
File5
File6
File7
File8
File9

Dette arbeidet resulterte i en premium merkevare, egenutviklede ikoner, en tydelig tone of voice og en komplett visuell identitet, med tilhørende kreativt konsept og markedsføringsplan for all kommunikasjon i alle kanaler.

Det ble i tillegg tegnet ut et eget og lett lesbart typesnitt (MonoType) for Ventex, som måtte fungere godt i byggeprosesser og utendørs for de som faktisk skal bruke produktene, 3D-visninger av bruksområder og digitale leggeveiledninger, nettsider, mobil-grensesnitt for å forenkle bestillingsrutinene og uttak for markedskommunikasjon.

File 1
File 2
File 3
File 4
File 5
File

Nettsidene er designet av Superblaise og utviklet i samarbeid med Forte Digital.

Her kan du lese mer om prosessen bak merkevaren.