Frank løfter Leiv

Leiv Vidar har fått en ansiktsløftning og er ute med sin første kampanje på mange år.

Leiv Vidar Case Assets 002
Leiv Vidar Case Assets 004
Leiv Vidar Case Assets 003
Leiv Vidar Case Assets 001

Siden starten på Hønefoss tilbake i 1950, har Leiv Vidar alltid hatt en spesiell plass i hjertene til pølse-elskere over hele landet. Enten den ble servert fra grillen hjemme, i forbifarten på en Narvesen eller fra termosen på tur. Den gamle rockestjerna har nå fått en ansiktsløftning og er ute med sin første kampanje på mange år. Frank står bak.

– Markedet har tetnet seg godt til de siste årene, med et økende antall aktører som har bidratt til å utvide tilbudet med både spesialpølser og gourmetpølser, forteller byråleder i Frank, Oscar Michaelsen. – Kjedenes egne merkevarer har også bidratt godt til at det har blitt trangt om plassen i pølsehylla.

Snapchat.

– Leiv Vidar er en merkevare som står sterkt blant folk som elsker gode pølser. Spesielt har merkevaren alltid hatt en betydelig posisjon blant folk på farten, med sitt utvalg i kiosker og på bensinstasjoner, godt kjent for sin kvalitet og sine innovasjoner. Hvem husker vel ikke krokkogrill eller pølser av struts og canadisk bison? Nå har vi gitt merkevaren en velfortjent make-over, sier Michaelsen.

– Vi valgte en effektiv og forenklende tilnærming til denne oppgaven, hvor vi jobbet parallelt med en oppdatering av visuell identitet sammen med utviklingen av et nytt innholdskonsept. Resultatet ble en helhetlig og kommunikativ profil med en tone of voice som rammer godt inn Leiv Vidar sin personlighet; raus, åpen, direkte og ekte. Prosessen har også skapt gode rammevilkår for å gjøre det enkelt å forvalte merkevaren konsistent og helhetlig på tvers av flater og kanaler, avslutter Michaelsen.

Involverte byråer

Involverte

T

Tommy Andresen

Fotograf

M

Mette Mortensen

Stylist