Fristelsen ble for stor

Rema 1000 og Try følger opp suksessen med Smarthus-filmen og slipper en ny kampanje fra samme univers.

Flere filmer følger under saken.

– Vi hadde i utgangspunktet tenkt at dette skulle være en «engangsgreie», men da vi så hvordan dette tok av, ble fristelsen rett og slett for stor, sier det kreative teamet Karin Lund og Øystein Halvorsen i Try.

Mens det var «Middag til under hundrelappen» som var det taktiske uttaket i forrige runde, er det denne gangen frukt og grønt som er i fokus. Sånn sett fortsetter den nye kampanjen der sponsorfilmene med håndballandslaget slapp.

– Vi fortsetter jobben med å knytte profil og det taktiske tettere sammen. Frukt og grønt er et av satsingsområdene våre og vi er imponert over hvordan Try klarer å underholde samtidig som de får frem produktbevisene våre på en tydelig måte, sier markedsdirektør Per Åge Dahl i Rema 1000.

Ikke bare en reklamefilm

Som sist rulles kampanjen ut i en rekke kanaler med ulike uttak fra det samme universet.

– Det er slutt på den tiden hvor man laget én stor reklamefilm og lot det stå til. Nå lager vi «reklameunivers» med en haug av ulike uttak, digitale og analoge, korte og lange formater om hverandre, sier konsulent Lars Mitlid i Try.

Jennifer Lopez byttes ut

I forrige runde var det Jennifer Lopez og «On the floor» som ble brukt i filmene. Denne gangen er Lopez byttet ut med Dr. Hook, Bryan Adams og The Connells.

– Det har nesten vært en heldagsjobb bare å få avklart alle rettighetene, men musikken var helt avgjørende for kampanjen, avslutter Lund og Halvorsen.

Filmene er produsert av Bacon OSL med Andreas Riiser på regi. Try OPT er både mediebyrå og ansvarlig for digitale uttak til sosiale medier.

Andre involverte