Fristende redesign av Cevita juice
Helt siden 1931 har Cevita vært best på smak og kvalitet. Nå har Design House frisket opp designet på alle Cevitas PET-flasker, Cevitas mest klassiske og premium juice. Målsettingen har vært å få frem at juicen er laget av frisk Cevita-frukt uten noen tilsetninger.
Aktuelt byrå
Design House
– Juice er et fantastisk produkt å jobbe med som designer, og vi har vært opptatt av å styrke Cevita-merkevaren. Det var viktig å beholde elementer fra dagens design i form av det kodefargede båndet, samtidig som vi ville styrke smaken ved hjelp av større og fristende bilder. Vi ville også få bedre frem at dette er frisk Cevita-frukt presset på flaske, og derfor er Cevita-logoen plassert direkte på frukten, sier Marit Svegaarden, seniordesigner i Design House, som fortsetter: – Vi er superfornøyde med resultatet, og er sikre på at enda flere får øynene opp for Cevitas fantastiske juicer!
Juiceflaskene er Cevitas viktigste visuelle eksponering i butikk i tillegg til Cevita-frukten, og derfor en viktig del av hvordan merkevaren Cevita oppfattes. Design House har totalt redesignet 12 ulike juicevarianter.
– Samarbeidet med Design House har vært fantastisk, og vi er veldig fornøyd med hvordan det nye designet styrker Cevitas merkevare. Design House sin tunge, strategiske kompetanse innen merkevarebygging og design gir gode prosesser og et svært vellykket resultat, sier Mona Vestengen, markedssjef i Bama.
Resirkulerte flasker sparer over 200 tonn plast årlig
Alle Cevita 1 liters juice flasker produseres nå på 100 % resirkulert plastflaske. Dette gjelder alle variantene.
– Overgangen til 100 % resirkulert plast resulterer i en årlig besparelse på omlag 204 tonn ny plast og reduserer Co2-utslippet med hele 32 prosent, sier Siv Sandven Rydning, konsept- og kategorisjef i Bama.
Involverte byråer
Marit Svegaarden
Seniordesigner
Margrethe Hallen
Seniordesigner
Henrik Tandberg
Seniordesigner
Tine Schiøtt
Produksjonsleder / seniordesigner
Ole Rinnan
Prosjektleder / rådgiver
Involverte
BillyBonkers
Foto