– Smaksatt energi er i vekst. Battery er en sterk merkevare, men vi har ikke klart å ta den posisjonen vi har ønsket innen sukkerfritt, som er det området som beveger seg mest i kategorien. Battery Charged er et konsept vi har jobbet med lenge, og for aller første gang har vi også utviklet smakene sammen med norske forbrukere, sier Marthe Fjeld, Brand Manager for Battery i Ringnes, og legger til:
– Denne lanseringen er noe av det største vi gjør i år, og målet er å bygge et sterkt subbrand, som springer ut av modermerket Battery, men som også er noe eget. Der andre energidrikker ofte snakker om prestasjon, vil vi fortsette å fokusere på personlighet, populærkultur og smak. Her har vi et konsept som kombinerer produktets smak med målgruppens smak, som vil gi oss mange spennende muligheter fremover.
Smak er ganske individuelt. I tett samarbeid med Animasjonsdepartementet har Anorak NoA visualisert forskjellige opplevelser av nye Battery Charged. Hvert uttak tar oss med på en individuell og energirik smaksreise, alle i sin egne unike stil, laget av fire forskjellige animatører.
– Vi kunne sikkert ha laget opp mot fem millioner unike filmer, men det hadde nok både blitt dyrt og tidkrevende, sier kreatørene Jakob Steinmo, Jakob August Andresen, Jens Bjørklund og Kasper Amundsen Tuvnes i Anorak NoA.
Involverte byråer
Jari Niklas Olsen
Strategisk planner
Ellen Sørnes Hilleren
Prosjektleder
John Christian Ferner Apalnes
Regissør
Ole Magnus Saxegård
Animasjonsregi / animasjon
Joel Stenback
Animasjonsregi / animasjon
Björn Johansson / Brikk
Animasjonsregi / animasjon
Simen Musæus
Animasjonsregi / animasjon
Sjur Solheim
Produsent
Cretalux Visuell identitet og pakningsdesign
Hocus Focus Etterarbeid
iProspect Mediebyrå
Goran Obad
Music Supervisor
Henrik Haraldsen Sveen
Komponist og produsent
Magnus Falkenberg
Bass
Andre involverte
Marthe Fjeld
Brand Manager i Ringnes
Hans Petter Akerholdt Gramer
Marketing Manager i Ringnes