
Inspirert av Attenboroughs naturprogrammer
Det kreative teamet bak årets kampanje, Andrea Lütken og Simen Instefjord Ødemotland, forteller at de hentet inspirasjon fra Sir David Attenboroughs naturprogrammer i arbeidet med kampanjen.
– Vi lot oss inspirere av Blue Planet og Our Planet, som alltid viser fantastisk natur og dyreliv, før programmet tar opp utfordringene vi står overfor, og siden presenterer løsninger på disse.
– Alle vet at plast i havet er et problem - den delen av jobben var allerede gjort for oss. Derfor valgte vi å heller fokusere på alle grunnene til å ta vare på det fantastiske havet vårt.
Teamet forteller at ideen de presenterte i pitch i stor grad baserte seg på stockmateriale.
– Dette gjorde heldigvis at vi kunne sette sammen fullverdige filmer, til tross for pandemi og avlyst felttur.
En heldigital TV-aksjon
Pandemien satte en stopper for den fysiske bøssebæringen. Som konsekvens av dette måtte NORD DDB skru om på kampanjen som stod ferdig allerede før sommeren, så vel som å lage et knippe ekstra-uttak som forklarer hva i all verden en digital bøssebærer er.
Oppfordrer reklamebransjen til å gi
Byrået har også opprettet en egen bøsse for reklame- og mediebransjen og oppfordrer alle til å gi. Bøssen finner du her.
Takk til alle som har gjort mye for lite og bidratt til produksjonen.
Radiospot: «Maneter»
Radiospot: «Sjøhest»
Radiospot: «Oksygen»
Radiospot: «Uutforsket»
Utendørsløsninger:
Involverte byråer

Fredrik Brinchmann
Designer
Emil Aamot Langbraaten
Motion Designer
Petter Fagerlund
Lyd
Otto Thorbjørnsen
VFX Supervisor and Compositor
Håvard Krutå Dalen
3D Artist
Simen Tystad Tunold
Compositor

Lars Andreas Nilssen
Lyddesigner
Peder Jørgensen
Lyddesigner
Andre involverte
Vibecke Østby
Ansvarlig hos TV-aksjonen
Guri Sanders
Ansvarlig hos TV-aksjonen
Maren Bleskestad
Ansvarlig hos TV-aksjonen
Gina Smestad
Ansvarlig hos TV-aksjonen
Marthe Nymoen
Ansvarlig hos TV-aksjonen
Ina Toften
Ansvarlig hos WWF
Lene Jensen
Ansvarlig hos WWF