Går det bra med deg?

I hjertet av en hver vellykket film- og TV-produksjon står et manus som samler alle ledd bak én og samme visjon. I den visuelle identiteten til det amerikanske produksjonsselskapet R U OKAY?, gir Bleed manuskriptet en lignende rolle.

Den iransk-amerikanske filmskaperen Laila Iravani har lang erfaring med å hjelpe kunder, historiefortellere, og historiefortellende kunder, med alt fra idémyldring, til produksjonsplanlegging, til regi, til etterarbeid.

Hennes siste kortfilm, «Out There», som slippes i 2024, har allerede vunnet flere priser og blitt plukket ut til en rekke festivaler.

Nå har hun startet eget selskap, og som navnet kanskje nikker til, har R U OKAY? som formål å løfte fram menneskelige historier, og de store spørsmålene, med sterke visuelle uttrykk, og høy produksjonsverdi.

Bleed står bak visuell identitet, samt design og programmering av selskapets nye nettside.

– Working with Bleed was such an incredible experience. Their enthusiasm and level to detail especially during the research portion was so important for me. They took the time to truly understand my brand and how to best translate its values to anyone who comes across it. I am so thrilled to have a new site, new brand book, and new look and feel that exemplifies R U OKAY? so well. Hope to partner again with Bleed in the future!, sier Iravani.

R U OKAY KF 05
R U OKAY KF 06
R U OKAY KF 07

Med manuskriptet som visuell idé


Med historiefortelling så tett til kjernevirksomheten og hjertet til R U OKAY?, ble manuskriptet et naturlig utgangspunkt for Bleed da de skulle jobbe med den visuelle identiteten. Med fonter inspirert av film-industristandarden, Courier 12, nettside-headinger utformet som scene-headinger, og handlingsbeskrivende innhold med leseren som hovedrolleinnehaver, er det ingen tvil om at det er historier for skjermen som binder sammen alle elementene i designet.

– Kjernen av R U OKAY?s arbeid er forankret i emosjonelle narrativ, så det falt naturlig å integrere dette aspektet som en sentral del av identiteten. Dette kommer tydeligst til uttrykk gjennom den dynamiske logoen som spiller på den spørrende delen av navnet ved å skrive ut forskjellige følelser, inspirert av det visuelle språket man forbinder med typografien sett i filmmanus. Forteller designer Daniel Bergsnes Nerheim.

Involverte byråer

90284 22fa4 original
Bleed
D

Daniel Bergsnes Nerheim

Designer

M

Max Tomren

Utvikler

I

Ingunn Garthus

Seniorprosjektleder