&Hamlet demokratiserer drømmen om luksuriøse hytter og feriehus, ved å la flere kjøpe eiendommen sammen, samt tilby tjenester som gjør både opphold og eierskap enkelt og oversiktlig. Konseptet ble lansert i våres og den visuelle identiteten har allerede rukket å bli nominert i Art Directors Club.
– Samarbeidet med Bleed har vært både inspirerende og kreativt, med god stemning fra A til Å. Det var veldig givende hvordan &Hamlets synlige identitet steg frem underveis. Gjennom Bleeds effektive prosess har vi fått skapt en merkevare og profil som allerede har mottatt mye positiv oppmerksomhet, sier Kristian Ellertsen, CEO i &Hamlet.
Identiteten tar utgangspunkt i gleden av å reise, og trekker på visuelle elementer i layout og typografi fra klassisk og tidløs design fra reiselivsnæringen. Målet er å vise frem moderne eksklusivitet på en tilgjengelig og subtil måte.
– For å skape en strategisk riktig identitet veksler det visuelle mellom makro- og mikronivåer for å få frem historier. Tanken er å la folk selv visualisere hvordan det er å eie en fritidseiendom fra &Hamlet gjennom bruken av detaljer og bevegelser i miljøet, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia.
– Å samarbeide med Askeladden er alltid inspirerende. De er tydelige på hva de vil, samtidig som de er positive og skaper masse energi. Å få lov til å være med gjennom hele prosessen, fra det strategiske grunnarbeidet, via utvikling av navn og merkevarehistorie, til den ferdige visuelle identiteten og nettsiden, har vært veldig givende, sier partner og daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.
Involverte byråer

Ingunn Garthus
Prosjektleder
Dan Anecito
Designer
Simon Stjern
Strategisk rådgiver