Wallcross investerer i teknologiselskaper med fokus på å redusere kostnader, forbedre prosesser og bidra positivt til samfunnet, innen en rekke bransjer. I tillegg til direkte investeringer er Wallcross partner i flere investeringsfond, i Norge og internasjonalt.
Navnet Wallcross springer ut fra familiens mangeårige engasjement i, og støtte til Røde Kors-programmet Nettverk etter Soning, som hjelper tidligere straffedømte tilbake til samfunnet. Navnet kobler familiens personlige engasjement for å hjelpe tidligere innsatte tilbake til samfunnet, med investeringsstrategien om å gå inn i og hjelpe selskaper i en tidlig fase.
– Jeg har tidligere samarbeidet med Bleed i flere prosjekter for visuell identitet, og liker den strukturelle tilnærmingen til kreativt arbeide. Dette er første gang vi sammen startet med blanke ark, i det som er et veldig personlig prosjekt. Wallcross er en merkevare som allerede viser seg å bli gjenkjennbar i miljøet hvor vi er aktive. Den markerer noen gode, liberale verdier og har også rom til å kunne også utvikle seg over tid., sier Andreas Pay, daglig leder og medeier i Wallcross.
Det visuelle konseptet kombinerer det sobre og profesjonelle med en nær tegneserieaktig lek med stigen som krysser en vegg. Den uttrykksmessige dualiteten søker å vise balansen mellom selskapets profesjonelle, men likevel menneskelige tilnærming.
– Det har vært spennende å få jobbe med merkevare som har én fot i det personlige samfunnsengasjementet og én i den profesjonelle investeringsverden, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia.
Involverte byråer
Daniel Bergsnes Nerheim
Designer
Ingunn Garthus
Prosjektleder