Goodify-appen gjør gode gjerninger enklere

Ny reklamefilm for den norske hjelpe-appen Goodify, som har aldri vært mer aktuell.


Goodify, en app som gjør det enkelt å be om hjelp og tilby hjelp, er mer aktuell enn noensinne i disse dager. Med få dager til rådighet og en påskeferie utenom det vanlige, klarte Gambit og Scream å lage en film som flyr i sosiale medier.

Karantene, permitteringer og isolasjon. Hverdagen i både Norge og resten av verden har blitt satt på hodet i løpet av få uker. Den norske appen Goodify har aldri vært mer aktuell. Appen, som er et non-profit-initativ, gjør det enkelt å be om hjelp og tilby hjelp – om det så gjelder handling, digitale samtaler og praktiske gjøremål.

– Dette ble en fantastisk bra film! Jeg er glad for at budskapet vårt om at det skal være enkelt å gjøres gode gjerninger har blitt spredd i sosiale medier, og vi har fått mange nye brukere allerede. Det finnes så mange som trenger hjelp, og heldigvis enda flere som kan hjelpe, sier Kristian David Elgen, daglig leder og gründer av Goodify.

96577 c1c35 feature

Samlet klipp fra hele Norge

Goodify har Kavlifondet i ryggen, og filmen ble produsert med støtte fra dem. I likhet med mange andre filmer som er laget den siste tiden, er filmen et resultat av hjemmekontor for både Gambit og filmproduksjonsselskapet Scream Media.

– Vi måtte mobilisere en kollektiv dugnad fra familie, venner og kollegaer på tvers av hele produksjonsteamet for å samle alle klippene. Det viser hvor hjelpsomme vi i Norge er – og gjør oss enda mer sikre på at dette er en app som alle kan ha bruk for, sier Morten Lervaag Jacobsen, seniorkreatør i Gambit.

Gambit har forpliktet seg til å hjelpe Goodify med lansering og kommunikasjon det neste året, og har gitt alle de ansatte i byrået to timer i kvartalet til frivillighet gjennom appen.

Involverte byråer

Logo H K vertical red RGB
Hill+Knowlton
K

Karin Brynhildsen

Kreatør

M

Martin Hoff Pedersen

Markedsfører

Scream Media Regi og klipp