Rådgivningsselskapet AdviseTech leder noen av Norges største selskaper gjennom omfattende teknologiske endringsprosesser, fra identifisering av endringsbehov til implementering. De har ekspertise innen teknologi- og endringsledelse, anskaffelser og leverandørstyring, og spesialiserer seg på å løse utfordringer og behov.
AdviseTech er med andre ord eksperter på endring — og et selskap som driver med endring, trenger selvsagt en identitet som kan være i endring. Den enkleste veien til mål for å visualisere dette involverer ofte mye bevegelse, men som et selskap som skal veilede andre selskap gjennom endring måtte AdviseTech også framstå stødig.
Byrået som skulle få bryne seg på den nye visuelle identiteten med dette til dels motstridende behovet som utgangspunkt, var Bleed.
– AdviseTech lever av å tilføre våre kunder verdi gjennom høy kvalitet i teknologiske endrings- og anskaffelsesprosesser. Derfor var det ekstra viktig for oss å benytte oss av de beste da vi besluttet å løfte vår visuelle identitet og merkevare til et nytt nivå. Vi er veldig fornøyd med resultatet, sier Håvard Haugene, gründer og rådgiver i AdviseTech.
Løsningen fant Bleed i et grid — et statisk og støtt element som bærer med seg løftet om, og ikke minst, muligheten til bevegelse.
– Den visuelle identiteten fokuserer på skreddersøm og tilpasning, som formidles gjennom bruk, og aktivisering, av gridet. Gridet gir faste og solide rammer, samtidig som det er dynamisk og tilpasser seg alle nødvendige formater, som gir en kontrollert fleksibilitet når det kommer til komposisjon og budskap, forklarer Madeleine Eriksen, designer i Bleed.
Involverte byråer
Madeleine Eriksen
Designer
Ingunn Garthus
Prosjektleder
Max Tomren
Programmering og UX
Abrakadabra Studio Foto