Handel og Konto (HK i Norge) er Los tredje største forbund. De organiserer ansatte innenfor salg, service og reiseliv – en gruppe som har vært svært utsatt det siste året. HK innså at for få visste hvor mye det var å tjene på å være medlem i et forbund, og at vi er sterkere om vi står samlet.
Slik ble kampanjen «HÆ?! Er det sånn det er…» til. Dinamo har utviklet et filmunivers hvor HK i Norge kan forklare både enklere og mer kompliserte saker med absurditet og humor. Kampanjen har som formål å både informere, men også rekruttere nye medlemmer
– Vi måtte finne en kreativ inngang på «tørre» fakta om fordeler. Det dysfunksjonelle private selskapet vi følger i filmene, med stakkars Arnt i tet, illustrerer godt hvor kjipt det kan være ikke å være organisert. Samtidig gir dette oss rom til å belyse områdene hvor HK i Norge kan være behjelpelig, sier det kreative teamet Kristine Nergaard og Arnt Heggli (sistnevnte har ingen tilkobling til Arnt i filmen).
Kampanjen bygger videre på det eksisterende universet fra «HÆ?! Hvilke rettigheter?»
Andre involverte
Kirsti Hansen Demeney
Ansvarlig hos kunde