Head over heels

Grønlands Torg er ikke bare et handlesenter. Her samles et mangfold av nasjonaliteter. Mulighetene er mange for å bryte barrierer, lære noe nytt om seg selv og andre. Med kampanjen «Head over heels» ville vi hylle den unike møteplassen i hjertet av Oslo med design og bærekraft som rød tråd.

Toppbilde

Målet var å styrke Grønlands Torgs posisjon blant yngre målgrupper. Mange i Generasjon Z er allerede engasjerte i verdiene Grønlands Torg representerer, som gjenbruk og mangfold. Samtidig har de et gjennomsnittlig oppmerksomhetsspenn på åtte sekunder.

Derfor brukte vi to kjente fjes som allerede har oppnådd kontakt og tillit med målgruppen. Amina Louragli, muslimsk motedronning med hjerte for gjenbruk og Ingrid Vik Lysne, populær sy om-influencer og Fæbrik-gründer.

Ingrid ble utfordret til å lage en kolleksjon med sjal for Amina ved å bruke tekstiler fra Fretex og Saab Tekstil på Grønlands Torg. Prosessen ble dokumentert i kortfilm-format og Amina bar sjalene i en fotoshoot på Grønlands Torg.

Amina9
Amina8
Amina7
Amina6
Amina5
Amina4
Amina3
Amina2
Amina1

I den tredelte filmen, SOME-snuttene, magasin- og nettartikkelen får vi innblikk i Ingrids reise fra: heter det hijab? til et ektefølt engasjement for Amina og prosjektet med å vise andre muslimske jenter at de kan se bra ut selv om de kler seg tildekket.

Involverte

M

Mikkel Walle

Videograf

T

Tone Langbakken

Fotograf