Heftig tidskoloritt fra Grønt Punkt
Hvordan engasjere det norske folk med fortellingen om det gode resirkuleringssystemet vi har her i landet?
Aktuelt byrå
Alexander Reklamebyrå

Grønt Punkt Norge har tatt på seg oppgaven. Hovedmålet med kampanjen er å opplyse det norske folk at vi har et godt system for innsamling av emballasje. Enkelt sagt et velfungerende samarbeid mellom produsentene av emballasje som tar ansvar gjennom medlemskap i Grønt Punkt Norge, kommuner og forbrukerne.
– Vi ønsker å motivere flere til å kildesortere emballasjen sin, minne dem på at de har retursystem i sin nærhet og takke dem som allerede bruker det. Samtidig har vi også ønsket å fortelle at våre medlemsbedrifter, som setter emballasje på markedet, tar økonomisk ansvar i det retursystemet vi har i dag, sier Kari-Lill Ljøstad, kommunikasjonssjef i Grønt Punkt Norge.
Alexander Reklamebyrå og Pryserfilm har laget fire filmer der handlingen er lagt til en tid da vi hadde emballasje, men ikke noe system. Det har det blitt informativ underholdning av.
Det er laget fire filmer, fra henholdsvis metallemballasjens, kartongens, drikkekartongens og plastemballasjens inntog.
Involverte byråer
Patrik Syversen
Regissør
Fredrik Pryser
Produsent
Andre involverte
Kari-Lill Ljøstad
Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge
Karoline Carlsen
Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge
Gunnar Moen
Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge