Heftig tidskoloritt fra Grønt Punkt

Hvordan engasjere det norske folk med fortellingen om det gode resirkuleringssystemet vi har her i landet?

Grønt punktx

Grønt Punkt Norge har tatt på seg oppgaven. Hovedmålet med kampanjen er å opplyse det norske folk at vi har et godt system for innsamling av emballasje. Enkelt sagt et velfungerende samarbeid mellom produsentene av emballasje som tar ansvar gjennom medlemskap i Grønt Punkt Norge, kommuner og forbrukerne.

– Vi ønsker å motivere flere til å kildesortere emballasjen sin, minne dem på at de har retursystem i sin nærhet og takke dem som allerede bruker det. Samtidig har vi også ønsket å fortelle at våre medlemsbedrifter, som setter emballasje på markedet, tar økonomisk ansvar i det retursystemet vi har i dag, sier Kari-Lill Ljøstad, kommunikasjonssjef i Grønt Punkt Norge.

Alexander Reklamebyrå og Pryserfilm har laget fire filmer der handlingen er lagt til en tid da vi hadde emballasje, men ikke noe system. Det har det blitt informativ underholdning av.

Det er laget fire filmer, fra henholdsvis metallemballasjens, kartongens, drikkekartongens og plastemballasjens inntog.

Involverte byråer

Pryserfilm Filmproduksjon
P

Patrik Syversen

Regissør

F

Fredrik Pryser

Produsent

Andre involverte

K

Kari-Lill Ljøstad

Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge

K

Karoline Carlsen

Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge

G

Gunnar Moen

Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge