Heimatt falt i smak

Heimatt er tilsvaret på «generasjon prestasjon», sprengt hybelkapasitet og fulle lesesaler:

87971 b5491 original
87968 36152 original
87969 5450b original
87970 2fbdc original
87972 34959 original
87973 41f27 original
87974 37776 original
87975 54246 original

Studenttilværelsen i storbyen kan være hard og det er behov for et sted der du kan komme som du er – og studere eller ta en matbit midt i byen. En inkluderende og hjemmekoselig oase hvor man kan føle seg trygg og senke skuldrene.

Innsiktsprosessen vi gjennomførte i oppstartsfasen, viste oss at behovet absolutt er der, men at selve stedet ikke eksisterer. Det har TINE og IKEA gjort noe med!

Et hjem for alle

På Heimatt blir det servert frokost hele dagen av pensjonerte TINE-ansatte, som gjerne slår av en prat mens brødet står i ovnen. Ved å basere de grafiske formene på de klassiske dørskiltene vi alle kjenner igjen, dramatiserer vi budskapet om at dette er et hjem for alle. De omfavnende rammene er satt i et dynamisk og tilpasningsdyktig system, som en rød tråd gjennom den visuelle profilen. Det er satt stort fokus på håndskrift for å oppnå et varmt og personlig preg på alle kommunikasjonsuttakene.

Konseptet har falt veldig i smak både i målgruppen unge mellom 18-25 år og i nabolaget, og oppleves som relevant, differensierende og engasjerende, og det har vært stor trafikk på Instagram og Facebook, som er de viktigste kommunikasjonskanalene for konseptet. Folk sier at det oppleves som et hjem og frokost hele dagen fungerer veldig bra.

Vurderer å utvide

Hele 40-50 prosent av de som går på Heimatt er blitt stamkunder. Av og til har stedet så mange besøkende at man må snu i døren. Tine vurderer derfor nå å utvide antall sitteplasser fra 50 til 75.

Har du ikke allerede besøkt stedet? Kom og hils på oss i Jens Bjelkes gate 9A. Vi åpner kl 07:30 men frokost får du hele døgnet.

UT har levert innsiktsprosessen og jobbet med underlaget for utviklingen av konseptet. Superblaise har sammen med TINE strategisk arbeidet ut kommunikasjonsplattformen, ny profil og merkevare.