Helnorsk julefilm for Zalando
JCP PR & Advertising har laget en film som tar tak i en gruppe som ofte ikke forbindes med mote, de eldre.
JCP PR & Advertising vant i høst oppdraget om å lage et konsept for Zalando som bygger opp om deres visjon om å gjøre mote tilgjengelig for alle, samt det at de er en merkevare som både engasjerer og underholder. I tillegg ønsket de at det skulle ose av jul og forsterke deres kommunikasjonsplattform «free to be». Filmen tar tak i en gruppe som ofte ikke forbindes med mote, de eldre.
– Dessverre oppfattes den eldre generasjonen alt for ofte som én homogen gruppe, sier Lars Eia Kirkholm, rådgiver hos JCP PR & Advertising. – Når man kler seg etter alderen så kler man ofte ned personligheten sin, da er det jo et paradoks at klær sannsynligvis er den enkleste måten å forsterke den på. Vi tror at ekte historier engasjerer mest, men det er alltid like skummelt å presentere en idé som baserer seg på ekte reaksjoner og relasjoner.
– Visste ingenting
– Dette har vært noe av det morsomste jeg har gjort på lenge, forteller Trulte Heide-Steen som filmen spiller seg rundt. – Filmen er jo en eneste stor overraskelse så jeg visste ingenting om hva som skulle skje. Jeg forhørte meg med selvfølgelig med alle venninnene mine og familien min, men det har vært umulig å få noe ut av dem. Fullstendig KGB, sier hun. I filmen blir Trulte overrasket av barnebarnet Nanna med en full «makeover» basert på gamle bilder av Trulte.
– Da vi fant barnebarnet Nanna og mormor Trulte klaffet alt. En stor honnør går til One Big Happy Family med regissør Susanne Falkum Løvik, og Joackim Alte i Ekko Agency som har produsert en helt nydelig versjon av «O helga natt» for oss. Vi håper resultatet både bidrar til julestemning, og ikke minst at man tenker litt ekstra på bestemor og bestefar i julen, avslutter Lars.