HELP lanserer nytt kommunikasjonskonsept: «Rett skal være rett. For alle.»
8 av 10 nordmenn vil havne i en situasjon som krever bistand fra en advokat. Bare halvparten kommer til å be om hjelp, fordi det er for dyrt. Vi har en utfordring med rettssikkerheten i Norge.
Aktuelt byrå

Schjærven Reklamebyrå





– Problemet i dag er at det for få tilbydere av juridiske tjenester. Liten konkurranse fører til høye priser, og folk med helt vanlig inntekt opplever at de ikke har råd til advokat. Da er ikke rettssikkerheten reell, og det må vi si ifra om. «Rett skal være rett. For alle», forteller HELPs gründer og administrerende direktør, Johan Dolven.
Stadig økende forskjeller
Like før jul valgte HELP Schjærven som sin samarbeidspartner på merkevarebygging, og nå er konseptet klart. «Rett skal være rett. For alle.» er utledet av HELPS visjon om å bidra til økt rettssikkerhet gjennom å gjøre juridiske tjenester tilgjengelig for alle. Med økende økonomiske forskjeller i samfunnet er dette samfunnsoppdraget viktigere enn noensinne. HELP er det eneste advokatselskapet som tilbyr sine tjenester gjennom en forsikringsløsning.
Sterkt emosjonelt budskap
Lanseringskampanjen bygger på innsikten om at mange trenger hjelp med familierett og arverett. Dette er saker med tette bånd og sterke emosjoner hvor det å bli enig er ekstra vanskelig.
– Skilsmisser, barnefordelingssaker og arveoppgjør kan få frem det verste i mennesker og ødelegge enhver relasjon. Dramatiseringene springer ut fra dette kraftfeltet, forteller kreatørene i teamet.
De syv ulike tekstene har fått et skjønnlitterært, poetisk preg. Det er korte refleksjoner over hva rettferdighet er. Noen skildrer skuffelsen i møte med det urimelige – andre selve sjokket over hva man faktisk får seg til å gjøre i enkelte situasjoner. Dette er kjent stoff for de fleste. Det samme er nok kampanjens visueller, med saftglassene og fordelingen av sølvtøy. Dramatiseringene er å finne på boards, i avisannonser, radiospot og på SoMe.
Målbar respons ned til hver minste piksel
Lanseringskampanjen vil prege bybildet i Oslo, Stavanger, Bergen, Kristiansand og Tromsø i to uker. Først som en teaser kun med unike qr-koder som call to action, deretter med HELP-logo som signatur. Responsen vil derfor kunne måles helt ned til hvilke løsninger i hvilke kommunikasjonsflater som har effekt.
– En spennende test, forteller Anne-Cathrine Aasen i Remedia.
Involverte byråer

Jon Erik Josephsen
Grafisk / digitalt team
Lars Syversen
Produksjonssjef
Bente Valøy
Rådgiver og kundekontakt
Anne Cathrine Aasen
Kundeansvarlig
Dag Standal
Fotograf / animatør
Christine Standal
Fotograf / animatør

AntiDiffer AS Web- og tjenestedesign
Martine Westvik
Major Client Manager
Isabel R. Davis Brodtkorb
Create
Andre involverte
Cathrine Nilsen Kaxrud
Ansvarlig hos kunde