
Med det nye konseptet «Lev» ønsker Helsedirektoratet å vise sammenhengen mellom gode levevaner og god psykisk og fysisk helse, og fortelle om hvordan de kan bistå med råd og verktøy som virker. Konsept, kampanje og design er utviklet av POL i samarbeid med Helsedirektoratet, og kampanjefilmene er produsert av Oslo Assembly.
– Ett skritt av gangen
– Med «Lev» ønsker vi å ta befolkningen ut av pandemien og minne om at små og store valg man gjør hver dag har noe å si for hvordan man har det. Ambisjonen er å senke terskelen for at folk skal gjøre noe som er bra for helsa si. Det er ikke nødvendigvis store endringer som trengs. Ta ett skritt av gangen, sier Jakob Linhave, avdelingsdirektør i Helsedirektoratet.
Undersøkelser viser at folk flest ikke vil høre formaninger om at man skal drikke mindre, slutte å røyke eller trene mer. For dette vet man jo egentlig at man burde gjøre. Men motivasjon i hverdagen ønsker de fleste. Noen som heier på deg og gir deg råd.
Lev i alle kanaler
Konseptet og kampanjen hadde premiere i helgen, og består av en rekke elementer. Hovedfilmene vil gå på TV, kino og i ulike kanaler på nettet. I tillegg er det produsert eget innhold til sosiale medier, annonser og bannere for å nevne noe. Filmene er produsert av Oslo Assembly og regissert av Lars Tovik.


Involverte byråer

Ine Mæland
Innholdsrådgiver
Jonas Stava
Motion Designer
Johan-Fredrik Bødtker
DoP
Mikkel Gulliksen
Linjeprodusent
Cecilie Hafstad
Scenografi
Shona MccDonald Ringdalen
Koordinator
Kaja Midjord
Koordinator
Magnus Evensen
Klipp
Ohlogy Musikk