Helsedirektoratet lanserer nytt konsept og kampanje – Lev

Er det én ting koronapandemien har lært den norske befolkningen, så er det at Helsedirektoratet har en viktig rolle i folks liv og helse. Og alle skal ha et godt liv også etter pandemien.

Lev

Med det nye konseptet «Lev» ønsker Helsedirektoratet å vise sammenhengen mellom gode levevaner og god psykisk og fysisk helse, og fortelle om hvordan de kan bistå med råd og verktøy som virker. Konsept, kampanje og design er utviklet av POL i samarbeid med Helsedirektoratet, og kampanjefilmene er produsert av Oslo Assembly.

Se hovedfilmen her.

– Ett skritt av gangen

– Med «Lev» ønsker vi å ta befolkningen ut av pandemien og minne om at små og store valg man gjør hver dag har noe å si for hvordan man har det. Ambisjonen er å senke terskelen for at folk skal gjøre noe som er bra for helsa si. Det er ikke nødvendigvis store endringer som trengs. Ta ett skritt av gangen, sier Jakob Linhave, avdelingsdirektør i Helsedirektoratet.

Undersøkelser viser at folk flest ikke vil høre formaninger om at man skal drikke mindre, slutte å røyke eller trene mer. For dette vet man jo egentlig at man burde gjøre. Men motivasjon i hverdagen ønsker de fleste. Noen som heier på deg og gir deg råd.

Lev i alle kanaler

Konseptet og kampanjen hadde premiere i helgen, og består av en rekke elementer. Hovedfilmene vil gå på TV, kino og i ulike kanaler på nettet. I tillegg er det produsert eget innhold til sosiale medier, annonser og bannere for å nevne noe. Filmene er produsert av Oslo Assembly og regissert av Lars Tovik.

Helsedirektoratet Lev Grafisk 1920x1080 2
Helsedirektoratet Lev Grafisk 1920x1080