Helstøpt identitet til Concrete Innovation Cluster
Concrete Innovation Cluster er en nasjonal innovasjonsarena som består av medlemsbedrifter fra hele verdikjeden innen bygg- og anleggsbransjen. De har vokst fra seks til mer enn 70 medlemmer på få år, og nå var tiden inne for å modernisere profilen med nytt navn og ny visuell identitet.
Aktuelt byrå
Anew Branding
Concrete Innovation Cluster, tidligere kjent som Betongklyngen vil gjennom kunnskapsutvikling, samarbeid og omstilling bidra til en karbonnøytral betongbransje innen 2030. Medlemsbedriftene jobber innen alle segmenter av betongbransjen, blant annet byggherrer, entreprenører, ulike FOU-miljøer, samt rådgivere og utstyrsleverandører.
Nylig ønsket de å styrke profilen gjennom et nytt navn som fungerer internasjonalt og en ny visuell identitet som i større grad får frem den jobben klyngen gjør for med tanke på innovasjon og utvikling i retning av en mer bærekraftig industri.
Anew fikk jobben med å utvikle identiteten.
– Vår inngang var at vi ville utvikle en identitet som ikke bare fungerer optimalt i de digitale flatene de bruker til kommunikasjon mot målgruppen, men som samtidig lar seg støpe i betong, sier kreativ leder i Anew, Michel Diniz de Carvalho.
– Vi valgte en enkel, men innovativ løsning på selve logosymbolet, der hulrommet i en kvadratisk C skaper en linje som viser veien fremover for merkevaren. Denne linjen blir til et dynamisk element som skaper et distinktivt uttrykk når det brukes i forbindelse med alt fra bilder, på nettsiden og på ulike dokumenter. Paletten fremhever farger som bidrar til kategoritilhørighet, men som også løfter frem de teknologiske og innovative aspektene ved jobben som klyngen gjør, legger han til.
Resultatet er en merkevare som virkelig står ut, og som virkelig får frem visjonen til Concrete Innovation Cluster: Bygg for Evigheten.