Oppgaven
HRL Entreprenør AS er en lokaleid entreprenørbedrift med hovedkontor på Klosterøya i Skien. I forbindelse med sammenslåing og nytt lokalt eierskap i 2022, ønsket de også en fornying av egen merkevare.
Etter en anbudskonkurranse, gikk Fjuz av med seieren og startet prosessen med å gjenbygge merkevaren HRL innenfra.
Nettside og visuell identitet
HRL har i dag en grunnleggende filosofi om at medeierskap er viktig for en sunn utvikling, noe de etterlever ved å tilby medeierskap til alle sine ansatte. Med denne filosofien i sentrum har Fjuz utarbeidet en ny profil og visuell identitet.
Leken inspirasjon
– Vi har latt oss inspirere av ingen ringere enn doserne fra Fragglene. Det pålitelige og arbeidsomme småfolket er ekte lagspillere med urokkelige og gode verdier i bunn. Ikke ulikt HRL og hvordan de sammen bygger solide og moderne kvalitetsbygg, der alle løfter i flokk, sier teamet bak profilen.
Kombinasjonen av leken og profesjonell ble gjennomgående for hele prosjektet, både i det visuelle uttrykket, men også for hvordan Fjuz utviklet design, foto, illustrasjoner og animasjoner.
Nybygg på historisk grunn
Vi startet med å gi bokstavene H-R-L en ny betydning. Det som var initialene på tidligere eiere, måtte omdefineres. Etter gode diskusjoner og arbeid på kryss og tvers av folk og fag, ble det nye reisverket til HRL formet. I dag står HRL støtt på verdiordene Helstøpt, Resultatorientert og Lagspiller.
Logoen er basert på HRL sin hovedvirksomhet, nemlig byggverk, og skal gjengi både romfølelse og skaperglede.
Involverte byråer
Linn Åkredalen Fjeld
Strategi og merkevareplattform
Kai Aurbrekkholen
Rådgiver
Jo Bergersen
Foto
Linda Findal Kleppe
Web
Involverte
Frode Antonsen
Daglig leder, HRL
Lise Flatebø
HR sjef, HRL
Knut Tore Kåsa Vestgården
Markedssjef, HRL