HRL med ny og leken profil

HRL Entreprenør har fått hjelp av Fjuz til å bygge ny profil og merkevareplattform. Resultatet? Det kan du se her!

Oppgaven

HRL Entreprenør AS er en lokaleid entreprenørbedrift med hovedkontor på Klosterøya i Skien. I forbindelse med sammenslåing og nytt lokalt eierskap i 2022, ønsket de også en fornying av egen merkevare.

Etter en anbudskonkurranse, gikk Fjuz av med seieren og startet prosessen med å gjenbygge merkevaren HRL innenfra.

Bilde 1

Nettside og visuell identitet

HRL har i dag en grunnleggende filosofi om at medeierskap er viktig for en sunn utvikling, noe de etterlever ved å tilby medeierskap til alle sine ansatte. Med denne filosofien i sentrum har Fjuz utarbeidet en ny profil og visuell identitet.

Bilde 2

Leken inspirasjon

– Vi har latt oss inspirere av ingen ringere enn doserne fra Fragglene. Det pålitelige og arbeidsomme småfolket er ekte lagspillere med urokkelige og gode verdier i bunn. Ikke ulikt HRL og hvordan de sammen bygger solide og moderne kvalitetsbygg, der alle løfter i flokk, sier teamet bak profilen.

Kombinasjonen av leken og profesjonell ble gjennomgående for hele prosjektet, både i det visuelle uttrykket, men også for hvordan Fjuz utviklet design, foto, illustrasjoner og animasjoner.

Nybygg på historisk grunn

Vi startet med å gi bokstavene H-R-L en ny betydning. Det som var initialene på tidligere eiere, måtte omdefineres. Etter gode diskusjoner og arbeid på kryss og tvers av folk og fag, ble det nye reisverket til HRL formet. I dag står HRL støtt på verdiordene Helstøpt, Resultatorientert og Lagspiller.

Bilde 3
Bilde 4

Logoen er basert på HRL sin hovedvirksomhet, nemlig byggverk, og skal gjengi både romfølelse og skaperglede.

Bilde 5
Bilde 6
Bilde 7
Bilde 8

Involverte byråer

Involverte

F

Frode Antonsen

Daglig leder, HRL

L

Lise Flatebø

HR sjef, HRL

K

Knut Tore Kåsa Vestgården

Markedssjef, HRL