Hva har Dinamo, Blodsmak og Wenche Myhre til felles?

De går alle med en Rosa sløyfe i oktober. Sammen med Kreftforeningen og Brystkreftforeningen har Dinamo akkurat laget en kampanje som skal farge landet rosa og minne folk på at brystkreft angår hele befolkningen – ikke bare de omlag 3.500 kvinnene som blir rammet hvert år.

Image1

Kampanjen frontes av så forskjellige folk som Maria Mena, Matoma, Cengiz Al, Kaveh Rashidi, Wenche Myhre og hallingcorebandet Blodsmak. Budskapet er «Kjøp årets Rosa sløyfe – designet for å redde liv».

Kreativ leder Espen Dysvik Hagen sender denne oppfordringen videre til hele bransjen, og skal hilse fra John Rørdam, Arnt Heggli, Kate Hagen, Hanne Løchen og Kristine Alsaker som er resten av teamet bak.

Image004
Image003
Image002
Image001

Rådgiver John Rørdam utdyper: – Dette er en smakebit fra en annerledes kampanje, der konseptet er konstant tilstedeværelse i 31 dager med rosa drypp av forskjellig karakter for å nå nye målgrupper og minne folk om betydningen av Rosa sløyfe.

– Samarbeidet med Dinamo om årets Rosa sløyfe-aksjon har vært både givende og inspirerende. Det er alltid fint med nytt blikk på en aksjon som i år arrangeres for 24. gang. Nå er vi veldig spente på hvordan kampanjen blir mottatt, sier aksjonsleder Marit Sophie Egge.

Involverte

M

Marit Sophie Egge

Ansvarlig hos Kreftforeningen / aksjonsleder Rosa sløyfe

K

Kathrine Barli

Ansvarlig hos Brystkreftforeningen / kommunikasjonsansvarlig Rosa sløyfe