Identitet for Homevolt – smartbatteriet for norske huseiere
Tibber og Polarium lanserer banebrytende smartbatteri for hjemmet, Bold gir personlighet og karakter til batteriet.
Aktuelt byrå
Bold Scandinavia
Elektrifiseringen av samfunnet setter strømnettet under stort press. Strømprisen skyter i været og det rammer forbrukerne. Desentralisert energilagring i stor skala vil være en nøkkel for å takle omstillingen. Homevolt, det nye smartbatteriet fra Tibber og Polarium, gjør at flere kan lagre energi hjemme og dermed både senke energikostnadene, bruke lagret strøm når strømprisene er høye og bidra med fleksibilitet til hele nettet.
Homevolt er et smartbatteri rettet spesielt mot norske huseiere. Med den aller nyeste batteriteknologien fra Polarium og Tibber sin avanserte programvare for energistyring, er Homevolt et batteri med potensiale til å revolusjonere måten vi tenker på og bruker strøm, for jo flere husholdninger som har energilagring, desto mer stabil er nettprisen.
Det er merkevarebyrået Bold Scandinavia/NoA som har hjulpet til med å gi batteriet personlighet gjennom merkevarehistorie, visuell identitet og art direction. Sammen med 3D-studioet CATK fra Berlin har de skapt et visuelt landskap som balanser det innovative med det typiske skandinaviske.
– Samarbeidet med Bold for å lansere Homevolt har vært avgjørende for å finne historien, personligheten og identiteten til batteriet. Når vi lanserer noe så revolusjonerende som Homevolt, trengte vi et lite team med en merittliste som kunne bryte ned kompleksiteten, et team med smarte strategiske ideer og kreativ utførelse for å være en del av prosjektet, sier Kine Bergseth, CMO hos Tibber.
– Vi har fra starten av vært veldig opptatte av å kommunisere at dette er et tilgjengelig produkt man faktisk kan bruke hjemme i huset, og har derfor valgt å fokusere på hvordan skandinaviske folk lever gjennom garasjer fylt med ekte liv. Med Norden og våre sesonger som konsept, har vi skapt en historie og et brand som kommuniserer noe helt nytt og innovativt, samtidig som det er personlig og kjent, forteller Jørgen Krogsveen, Brand Director i Bold Scandinavia / NoA.
Involverte byråer
Jens Jørgen Krogsveen
Brand Director
Carl Gürgens
Senior Designer
Julie Gehrken
Senior Account Manager
Tya Amelia
Senior Designer
Vanja Andersen
Designer
Involverte
Kine Bergseth
CMO Tibber
John Tersman Toll
Ansvarlig hos kunde
Sofie Berggren
Ansvarlig hos kunde
Christian Wilsson
Ansvarlig hos kunde
Varpu Laurinolli
Ansvarlig hos kunde