Identitet for Homevolt – smartbatteriet for norske huseiere

Tibber og Polarium lanserer banebrytende smartbatteri for hjemmet, Bold gir personlighet og karakter til batteriet.

Elektrifiseringen av samfunnet setter strømnettet under stort press. Strømprisen skyter i været og det rammer forbrukerne. Desentralisert energilagring i stor skala vil være en nøkkel for å takle omstillingen. Homevolt, det nye smartbatteriet fra Tibber og Polarium, gjør at flere kan lagre energi hjemme og dermed både senke energikostnadene, bruke lagret strøm når strømprisene er høye og bidra med fleksibilitet til hele nettet.

Homevolt er et smartbatteri rettet spesielt mot norske huseiere. Med den aller nyeste batteriteknologien fra Polarium og Tibber sin avanserte programvare for energistyring, er Homevolt et batteri med potensiale til å revolusjonere måten vi tenker på og bruker strøm, for jo flere husholdninger som har energilagring, desto mer stabil er nettprisen.

Det er merkevarebyrået Bold Scandinavia/NoA som har hjulpet til med å gi batteriet personlighet gjennom merkevarehistorie, visuell identitet og art direction. Sammen med 3D-studioet CATK fra Berlin har de skapt et visuelt landskap som balanser det innovative med det typiske skandinaviske.

– Samarbeidet med Bold for å lansere Homevolt har vært avgjørende for å finne historien, personligheten og identiteten til batteriet. Når vi lanserer noe så revolusjonerende som Homevolt, trengte vi et lite team med en merittliste som kunne bryte ned kompleksiteten, et team med smarte strategiske ideer og kreativ utførelse for å være en del av prosjektet, sier Kine Bergseth, CMO hos Tibber.

Homevolt brand identity bold 17x
Homevolt brand identity bold screenx

– Vi har fra starten av vært veldig opptatte av å kommunisere at dette er et tilgjengelig produkt man faktisk kan bruke hjemme i huset, og har derfor valgt å fokusere på hvordan skandinaviske folk lever gjennom garasjer fylt med ekte liv. Med Norden og våre sesonger som konsept, har vi skapt en historie og et brand som kommuniserer noe helt nytt og innovativt, samtidig som det er personlig og kjent, forteller Jørgen Krogsveen, Brand Director i Bold Scandinavia / NoA.

Involverte byråer

Bold Scandinavia
J

Jens Jørgen Krogsveen

Brand Director

C

Carl Gürgens

Senior Designer

J

Julie Gehrken

Senior Account Manager

T

Tya Amelia

Senior Designer

V

Vanja Andersen

Designer

Involverte

K

Kine Bergseth

CMO Tibber

J

John Tersman Toll

Ansvarlig hos kunde

S

Sofie Berggren

Ansvarlig hos kunde