I samarbeid med SMFB har møbelgiganten i anledning app-lanseringen utviklet det nye IKEA-produktet BERÖRA vottekit, som gjør det mulig å bruke berøringsskjermer med dine yndlingsvotter og -vanter på hendene.
Gjør-det-selv med BERÖRA vottekit. Ved hjelp av nål og spesialtråd kan du selv sy inn et sting som gjør vottene dine klare for katalogsurfing på nettbrett. Gjør det selv-løsningen er perfekt for norske vintre og gjør det mulig å surfe selv i de kaldeste avkroker.
Appen gir løsningene våre en ny dimensjon, og vi håper og tror det nye katalogformatet vil vekke samme entusiasme som originalen gjør. Fordelen med appen er at den gjør katalogen tilgjengelig på brukernes premisser, uavhengig av tid og sted. Og med BERÖRA vottekit; også i kaldt vær, sier Cathrine Boije, Markedskommunikasjonssjef i IKEA Norge.
Det har vært veldig gøy å utvikle dette produktet sammen med IKEA, og vi håper det tilfører kataoglanseringen det lille ekstra, sier kreatør i SMFB, Hans Magne Ekre.
Kittet kan hentes på nærmeste varehus, eller bestilles på IKEA.no. Opplaget er begrenset, og det betyr førstemann til mølla. Det er dessuten gratis. Appen kan lastes ned i App Store. Kampanjen blir å se på webtv, online bannerannonser, print og digitale boards i Oslo.
Team
Byrå: SMFB
Kreativt team: Alexander Gjersøe og Hans Magne Ekre Konsulent: Kristian Kristiansen
Prosjektleder: Tonje S. Bjørnerem
Designer: Nicklas Hellborg
Illustratør: Torgrim Nærland
Produksjonsselskap: Tilnærmet Lik Graphics & Motion
Ansvarlig hos kunde: Web Marketing Specialist Ulrikke Dahl og markedskommunikasjonssjef Cathrine Boije
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2012 Butikker, restauranter og kjeder