Ikke bli boligkoko!

Et nytt kommunikasjonskonsept fra EiendomsMegler 1, som skal profilere selskapet som det trygge valget for folk flest.

Eiendomsmegler1

Eiendomsmegler-bransjen har i lang tid vært preget av et litt introvert perspektiv, der man gjerne trekker frem egne meglere med pene smil som viser til høye salgssummer. Det blir fort litt generisk.

– Sammen med reklamebyrået vårt, Morgenstern, ble vi enige om at dersom vi skal lage kommunikasjon som differensierer oss, så burde vi heller vise at vi forstår målgruppen, sier Marit Låtun Lieblein, markedssjef i EiendomsMegler 1.

Teamet bak kampanjen forteller om en morsom prosess. Alle som har solgt bolig vet at man blir litt gæren når det står på. Det er store summer involvert, det er nitidige pyntepute- og styling-diskusjoner, listesnekring i siste liten, og vasking på eliteserienivå. Salgsprosessen tar ofte litt overhånd. – Etter en kjapp runde på kontoret, hadde vi en rekke egenopplevde eksempler på galskap-under-salg-øyeblikk, en slags diagnose vi ga navnet boligkoko, uttaler det kreative teamet bak kampanjen, Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke i Morgenstern.

– Vi likte konseptet om boligkoko godt, fordi det føltes sant, og fordi det stemmer godt med vår posisjon. For når man kjenner at boligkoko´en setter inn, så trenger man jo nettopp en trygg megler som loser deg gjennom hele prosessen og som hjelper deg ta de valgene som faktisk betyr noe, avslutter Marit Låtun Lieblein.

Andre involverte

M

Marit Låtun Lieblein

Markedssjef i EiendomsMegler 1

G

Gaute Thise Jacobsen

Leder strategi og forretningsutvikling i EiendomsMegler 1

T

Thomas Eskildsen

Markedssjef Nord-Norge i EiendomsMegler 1