Internettmat til folket

Matkassen Proviant er ute med sin første reklamekampanje.

I fjor vår lanserte Brandhub den rimelige matkassen Proviant. Nå går de på TV med sin første reklamekampanje med blant annet årets Heddaprisvinner Ågot Sendestad foran kamera og Christian Skolmen på regi.

Den nye folkematen

Proviant er den nye folkematkassen. I den får man ikke chimichurri eller kimchee, men kjøttkaker, pasta bolognese og fiskegrateng. Dette er enkle, gode og varierte middager alle elsker. Det er bare et lite problem. Man må handle maten på internett og det liker ikke alle. Aller minst Bjørn som du møter i filmene laget av Brandhubs nye kreative direktør Lovisa Morling og hennes reklameektemann Frank Nystuen sammen med Pryser Film.

– Med Proviant ønsket vi i Brandhub å kommunisere matkasser på en helt ny måte. Da er det godt å jobbe med noen jeg stoler 100 prosent på og som vet nøyaktig hvordan jeg tenker. Frank klarer å fange de skruballene jeg sender ut, sette de riktige ordene på tankene mine og han vet hvem han skal snakke med for å få ideen til å fly, sier kreativ direktør Lovisa Morling i Brandhub.

– Vi ønsket å lage en stilren og rar form for kjøkkenbenk-realisme. Det mener vi regissør Christian Skolmen, filmfotograf Askild Vik Edvardsen og scenograf Frank Gårdsøvirkelig har lykkes med. Og skuespillerne har alle som har jobbet med filmene falt for, sier Frank Nystuen.

Når gode idéer bare dukker opp

– Det var ikke noe strategisk valg fra Brandhub sin side å jobbe «uten reklamebyrå». Av og til bare dukker det opp gode ideer rundt kjøkkenbordet og når den gode ideen først var der så valgte vi å satse 100 prosent på den. Det er vi glade for nå. For disse tre filmene er det nok det beste vi noen gang har laget, avslutter Markedsdirektør Tor Henrik Stenhagen i Brandhub.

Brandhub er morselskapet som favner både Adams Matkasse, Godt Levert og Proviant.