Jernia lanserer ny kjøkkenserie med kortreist identitet og resirkulert stål
Varde, Jernias nye serie med gryter og stekepanner, er produsert av resirkulert stål og med høye krav til ansvarlig produksjon og kvalitet. Dette gjenspeiler seg også i identiteten, utviklet av McCann Oslo, med inspirasjon fra den norske fjellheimen. Produktene lanseres i Jernias butikker fra 21. februar.
Aktuelt byrå

McCann Oslo




Jernias nye kjøkkenserie består av gryter og stekepanner i børstet stål og tidløst design. De er produsert ved en klimanøytral fabrikk i Finland, med 90 prosent kortreist, resirkulert stål.
– Dette gjenspeiler seg også identiteten til den nye kjøkkenserien, forteller kreativ leder Siv Trælvik Breien ved McCann Oslo, som fikk oppdraget med å overføre sirkulær produksjon til varig design.
– Identiteten kobler natur og sanseinntrykk, og referer til varighet gjennom å spille på noe av det mest varige og naturlige vi har – fjell og varde, forteller Art Director Charlotte Havstad.
– Bruk av slik velkjent symbolikk fremhever produktenes bidrag til den sirkulære økonomien. Fargepaletten og fotostilen har en direkte kobling til naturen. Fargene er hentet fra kartlav, lavarten som ofte kler vardene i landet vårt.


Andre involverte
Monica Sjøli
Styling
Maria Borge Andreassen
Kommersiell Direktør, Jernia
Trygve Haldorsen
Markedsdirektør, Jernia