Jernia lanserer ny kjøkkenserie med kortreist identitet og resirkulert stål

Varde, Jernias nye serie med gryter og stekepanner, er produsert av resirkulert stål og med høye krav til ansvarlig produksjon og kvalitet. Dette gjenspeiler seg også i identiteten, utviklet av McCann Oslo, med inspirasjon fra den norske fjellheimen. Produktene lanseres i Jernias butikker fra 21. februar.

Varde Case KF STB 001
Varde Case KF STB 002
Varde Case KF STB 003
Varde Case KF STB 004

Jernias nye kjøkkenserie består av gryter og stekepanner i børstet stål og tidløst design. De er produsert ved en klimanøytral fabrikk i Finland, med 90 prosent kortreist, resirkulert stål.

– Dette gjenspeiler seg også identiteten til den nye kjøkkenserien, forteller kreativ leder Siv Trælvik Breien ved McCann Oslo, som fikk oppdraget med å overføre sirkulær produksjon til varig design.

Varde Case KF STB 006
Varde Case KF STB 007
Varde Case KF STB 008
Varde Case KF STB 009
Varde Case KF STB 010

– Identiteten kobler natur og sanseinntrykk, og referer til varighet gjennom å spille på noe av det mest varige og naturlige vi har – fjell og varde, forteller Art Director Charlotte Havstad.

– Bruk av slik velkjent symbolikk fremhever produktenes bidrag til den sirkulære økonomien. Fargepaletten og fotostilen har en direkte kobling til naturen. Fargene er hentet fra kartlav, lavarten som ofte kler vardene i landet vårt.

Varde Case KF STB 014
Varde Case KF STB 013

Andre involverte

M

Monica Sjøli

Styling

M

Maria Borge Andreassen

Kommersiell Direktør, Jernia

T

Trygve Haldorsen

Markedsdirektør, Jernia