KIND med rebranding for et av verdens ledende maritime forsikringsselskaper 

KIND har rebrandet og reposisjonert et av verdens ledende maritime forsikringsselskaper. Arbeidet for SKULD bygger på forsikringsselskapets rike arv, samtidig som det ser fremover. SKULD er sammen med sine kunder og partnere fokusert på ett enkelt strategisk mål; null skade på mennesker, fartøy og planeten.

Skuld logosymbolx

Med hovedkontor i Oslo, og kontorer i de største havnene i verden, er Skuld et globalt maritimt forsikringsselskap med en «A»-rating fra Standard & Poor's og rundt 300 ansatte fra 28 nasjonaliteter. Den nye merkevaren er designet for å gjenspeile Skuld sin kunnskap og kompetanse, og posisjonere Skuld som det globale fullservice maritime forsikringsselskapet det er. Et selskap som beskytter havnæringen 24/7.

Ståle Hansen, CEO i Skuld, sier: – Skuld var på utkikk etter et byrå som kunne sikre at vår bedriftsidentitet gjenspeiler vår unike kultur og dagens markedsposisjon som et verdensledende maritimt forsikringsselskap. Gjennom grundig innsikts- og merkevareprosesser hentet KIND ut de sanne differensiatorene til Skuld i en revidert identitet og kommunikasjonsplattform, og skapte et verdifullt grunnlag for videre vekst. Vi er imponert over KIND sine kreative evner og emosjonelle tilnærming til merkevarebygging.

SKULD brandfilm

Den nye Skuld-merkevaren er moderne, energisk og kraftfull. Med en forenkling og forsterkning av SKULD sitt kjennemerke, kombineres to symbolske konsepter: ankeret og horisonten. Ankeret som et symbol på håp, sikkerhet, trygghet og stabilitet. Mens horisonten, benyttes som en visuell metafor, og fokuserer på det som forener den marine verden: kjerneverdiene som deles av Skuld, deres kunder og ansatte.

SKULD casefilm

Tom Emil Olsen, CEO og Kreativ leder i KIND, legger til: – Muligheten til å rebrande og reposisjonere en 125 år gammel global markedsleder var veldig spennende. Å få en full forståelse av Skuld sin rike historie og innovative utsikter var lærerikt og givende. Et tett samarbeid med Skuld sin ledergruppe gav oss innsikt til å forme en merkevarepersonlighet og en posisjoneringsstrategi som gjør SKULD klar til å møte fremtiden.