KIND utvikler merkevaren til verdens største landbaserte ørretanlegg

KIND har utviklet navn, strategi, kommunikasjonskonsept og visuell identitet for verdens største landbaserte oppdrettsanlegg for ørret. Anlegget skal bygges på Rjukan i Telemark med oppstart i mai 2021. Selskapet, Hima Seafood, har gått inn med 80 millioner Euro i prosjektet.

Hima

Telemark er godt kjent for sitt rene og klare vann og det er akkurat i slike omgivelser ørreten trives. Det er også derfor Rjukan blir fødestedet for den nye, internasjonale sjømat-superstjernen. Anlegget som bygges er basert på RAS-teknologi og blir verdens største i sitt slag. Denne teknologien er per i dag den mest bærekraftige, skalerbare og miljøvennlige metoden innen fiskeoppdrett. Når anlegget står ferdig vil det produsere 9000 tonn med ørret. Det tilsvarer rundt 22.000.000 middager i året.

Ørreten fra Hima vil hentes fra den unike Osland ørretstammen fra Høyanger i Sognefjorden, som er en av de eldste ørretstammene i Norge. For salg og distribusjon av sluttproduktet, skal Hima jobbe sammen med anerkjente Villa Seafood.

Best på branding og best på fisk

– Det var ikke tilfeldig at vi valgte KIND til utvikling av den nye ørret-merkevaren, sier Sten Falkum, styreleder i Hima Seafood. – Hima sikter seg inn på det globale premium-segmentet. Med sin unike erfaring i det internasjonale sjømat-markedet og anerkjent som et av de beste brandingbyråene i verden, var det valget helt naturlig for oss.

Tom Emil Olsen, CEO og grunnlegger av KIND legger til:

– Ørret er en naturlig delikatesse. Med sin spesielle lokasjon på Rjukan, det krystallklare vannet og med den kompetansen som finnes hos Hima og partnerne, er jeg sikker på at dette vil bli en global suksess. Vi gleder oss.

Se filmen her.