Kjøkkendrama fra Tine
Rivjernet innser at det blir utkonkurrert av ferdig revet ost i tre nye filmer fra McCann, der Tine Revet Ost relanseres. Jesper Kouthoofd i har regi.
Aktuelt byrå
McCann Oslo
Nå er Tine ferdig revet ost enda grovere revet, og da blir det gamle rivjernet naturlig nok overflødig. I tillegg er det viktig for oss å vise frem nytt pakningsdesign og at vi lanserer en ny variant, forteller merkevaresjef Pål Fasseland fra Tine.
Dårlige nyheter for gamle rivjern. Dette fortelles med klassiske scener fra thrillersjangeren, men med en ostepakke og et rivjern i hovedrollene.
Dette er jo dårlige nyheter for det gamle rivjernet, som vil oppleve det som skummelt å få en konkurrent på kjøkkenet, sier McCanns Carina Laurhammer Lindberg.
Siden det handler om ekte ost ville ikke byrået jukse med 3D-animasjon, forteller AD Havård Wibye Nærdal.
Det er mye matreklame der ute og vi var opptatt av å finne et unikt uttrykk. Derfor er samtlige filmer laget med stop motion-teknikk, med animatører som vanligvis jobber for Tim Burton, forteller Wibye Nærdal.
Norgesdebut. Det er første gang den svenske regissøren Jesper Kouthoofd gjør reklamefilm i Norge. KF magasinet hadde intervju med multitalentet på tampen av fjoråret.
Vi ble begeistret for ideene, og vi tenkte umiddelbart at stop motion ville være det rette. Det er en tidkrevende teknikk, men til gjengjeld får man en svært høy kvalitet. Dette er modig og annerledes fra Tine, sier Knut Jensen fra produksjonsselskapet Magic8, som representerer Kouthoofd i Norge.
Filmene for Tine Revet Ost begynner å gå på tv denne uken, og ifølge Tine og McCann er siste ord ikke sagt i dette kjøkkendramaet.
Ansvarlig hos kunde: Pål Fasseland
Byrå: McCann
Rådgiver: Marit Høvik Hartmann
Kreativt team: Håvard Wibye Nærdal og Carina Laurhammer Lindberg
Byråprodusent: Beril Holte Rasmussen
Prosjektleder: Carina Llado
Produksjonsselskap: Magic8
Regissør: Jesper Kouthoofd
Produsent: Knut B. Jensen
Involverte byråer
McCann Oslo