Sånn har det blitt: Nytt konsept fra Kolonial.no

Kolonial.no og POL inngår samarbeid og lanserer nytt konsept.

Norges største matbutikk på nett, Kolonial.no, har valgt POL som byrå for å bidra med å stake ut ny kurs og utvikle nytt kommunikasjonskonsept. Første kampanje er allerede på lufta, og går så det suser.

– Kolonial.no har vokst i rekordfart de siste årene. Da er det også naturlig at kommunikasjonen utvikler seg litt. Nå trengte vi noen nye øyne som kunne utfordre oss både strategisk og kreativt, og fant med en gang tonen med den dyktige gjengen i POL. Nå har vi utviklet et konsept som vi virkelig har troen på at vil ta Kolonial.no til nye høyder, sier Mari Hoftun, markedssjef i Kolonial.no.

Kolonial Pressebilde v24
Teamet fra POL: Ole Jakob Bøe Skattum, Janne Brenda Lysø, Thorbjørn Ruud, Robert Radoli, Anette Bellika Finnanger, Andrea Engum, Raghnild Synnes, Monika Augustsson og Simon Karlsson.

Sånn kunde vi drømmer om

– Vi ble veldig glade da Kolonial.no tok kontakt før sommeren for å høre om vi kanskje kunne få til et samarbeid. Vi fant raskt kjemien og startet en grundig strategiprosess med en gang, og i august hadde vi landet et nytt kommunikasjonskonsept som vi mener speiler både forretningsstrategien og personligheten til Kolonial.no, sier Monika Augustsson som er kundeansvarlig for Kolonial.no i POL.

På jakt etter «Kolonial-følelsen»

Fram til nå har det vært riktig, og viktig for Kolonial.no, å sammenligne seg med fysiske butikker for å vise hva du som kunde slipper ved å velge Kolonial.no.

– Nå har tiden kommet for å fortelle mer om hva Kolonial.no kan gjøre for deg, og den gode følelsen du får. Følelsen av å ha fikset et av hverdagens, helgens eller ukens mest nødvendige gjøremål – handleturen – på den enkleste og smarteste måten. «Kolonial-følelsen» ble kjernen i konseptet som oppsummeres med ett enkelt ord: «Sånn», forklarer Hoftun.

Sånn skal det lanseres

«Sånn»-konseptet skal over tid brettes ut i mange ulike former, men når det skal lanseres og etableres er det ekstra viktig å gjøre det tydelig, rett-på-sak og enkelt, både i form og innhold. Derfor lanseres konseptet med å vise folk alle de konkrete, gode grunnene til å handle på Kolonial.no. Med det premisset var det dømt til å bli mange filmer – 18 stykker faktisk.

18 korte filmer slått sammen til én.

Sånn har det virket så langt

Lanseringskampanjen har fått en knallstart. Allerede i åpningshelgen har resultatene vist seg.

– Vi fikk faktisk en dobling i trafikk til Kolonial.no under «Skal vi danse» på lørdag, og en økning på nesten 40 prosent under håndballkampen på formiddagen. Det blir spennende å se hvordan dette fortsetter, avslutter Hoftun.