Kors på halsen

Visuell identitet og kommunikasjonsplattform for Kors på halsen, Røde Kors’ samtaletilbud for barn og unge under 18 år.

42820 e83ca original
42823 b49b6 original
42826 1b08a original
42829 20304 original
42832 c2542 original

Der kommunikasjonen tidligere er blitt oppfattet som uklar, har utfordringen vår vært å tydeliggjøre, samle, og synliggjøre verdiene i organisasjonen. Målet er å bryte tabuer, avstigmatisere og ufarliggjøre assosiasjoner forbundet med tjenesten. I tillegg til reprofilering har vi også stått for utformingen av Kors på halsens siste kampanje.

– Resultatet av arbeidet ble et design som virkelig uttrykker oss, med friske farger, lekne fonter og et nært blikk mot målgruppen vår. Bildene kommuniserer direkte og ærlig, og viser et tverrsnitt av alle vi ønsker å nå – barn, ungdom, frivillige og andre voksne. Dette mangfoldet bidrar til å senke terskelen for henvendelser, sier Maria Dahl, rådgiver i Kors på halsen.

Phantom film: Produksjonsselskap og byrå

Selskapet ble startet av Stian Einar Forgaard, som selv har utøvd som tekstforfatter og regissør, 
og har i løpet av det siste året styrket satsningen på kommunikasjon, formidling og formgivning. Mariken Steen, som er ansatt som kreativ leder, kommer fra designstudioet Werksemd.


Involverte byråer

Phantom Film