Ladekaos skal selge Zaptec i Europa
Det norske elbillader-selskapet Zaptec fortsetter sin internasjonale ekspansjon. Går på med reklamekampanje i hele åtte land.
Aktuelt byrå

Morgenstern

Det er Morgenstern som har utviklet kampanjen, som blant annet består av et knippe filmer regissert av stjerneregissør Martin Werner i Bacon.
– Få land i Europa har kommet like langt i elektrifiseringen av bilparken som Norge. Men også her er det mange som lurer på hvilken lader som passer deres bil. Den problemstillingen går vi aktivt inn for å løse i vår nye kampanje, men med en humoristisk og gjenkjennbar tvist, sier Helga Tjelta Mørk, global merkevaredirektør i Zaptec.

Det nye, kreative konseptet «Zaptec – Powers any EV» skal ut i åtte land, herunder Norge, Sverige, Danmark, England, Tyskland, Sveits, Nederland og Frankrike.
Teamet i Morgenstern trengte ikke å kikke langt for å finne innsikten. Det holdt å åpne kontorskuffen.
– Livet består jo i stor grad av å holde styr på alle laderne våre. Den innsikten tror vi kjennes sann i store deler av verden. Telefonen, barbermaskinen, drillen, smartklokka – og nå til og med bilen. Alt har ulike ladere. Heldigvis passer Zaptecs ladere til alle elbiler – uansett bilmodell – så det er heltehistorien vi ville fortelle, sier Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø, kreatører i Morgenstern.
Innsikten styrkes av en undersøkelse gjennomført av YouGov på vegne av Zaptec. Den viser at over to millioner nordmenn synes det er slitsomt med mange ulike elektroniske ladere, og i snitt har vi mellom 5-10 ulike ladere hjemme. At det også er slik i de øvrige landene ble tidlig bekreftet av Zaptecs lokale markedssjefer.
– Det er alltid gøy å jobbe med et håndfast produkt, som attpåtil er utviklet i Norge. Vi gleder oss og håper kampanjen kan bidra til å gjøre Zaptec til et norsk industrieventyr, sier det kreative teamet.
Se hovedfilmen og et par av de kortere filmene under. Det norske kampanjenettstedet finner du her.
Andre involverte
Helga Tjelta Mørk
Ansvarlig hos Zaptec