Lofoten Black
Lofoten som destinasjon er fullbooket i høysesongen juni og juli. Det er et stort potensiale for å øke belegget i lavsesong (høst-vinter-vår). Samtidig er aktivitetene og severdighetene i lavsesongen svært interessante for den viderekomne turisten – nesten mer ettertraktede og ekslusive enn sommeraktivitetene: Lofotfisket, tørrfiskhenging, toppturer/offpiste, surfing, og generelt litt mer vær og vind. En gruppering av aktører i Lofoten (hotell, restauranter, båt/aktiviteter, butikker osv) gikk sammen for bedre å kunne markedsføre Lofoten sept – mai. Konseptet Lofoten Black spiller på det eksklusive ofte assosiert med "black"; kredittkort, menyer, slalomløyper osv. Det er for de få, de innvidde, priviligerte, for de som lar seg utfordre. Ikke sol og blå himmel men sjøsprøyt, dramatikk og heftige opplevelser. I stedenfor at offseason blir mindre verd enn sommermånedene så er det mer ekslusivt. Opplevelsene er sterkere, mer autentiske. Man får ta del i et naturmirakel som er få forundt. Sosiale mekanismer på web, i business sammenheng og i utelivet samt spesialbehandling av forhandlere og reisebyråer skal øke rekkevidden av Lofoten Black konseptet og gjøre det ettertraktet.
Aktuelt byrå