Når den svenske superstjernen Loreen nå lanserer sin nye låt «Neon Lights», er dette i en noe utradisjonell kanal: I seks uker kan den nemlig kun lyttes til over lydanlegget i den nye Lexus NX. Ideen er norsk, og kampanjen som nå rulles ut i Sverige er resultatet av et norsk-svensk kreativt samarbeid signert The&Partnership Nordics.
Norsk-svensk gjennomføring
The&Partnership Nordics fortsetter tradisjonen med team på tvers av Norden. Samarbeidene har allerede resultert i kampanjer for Situation Sthlm, Toyota, Webhallen og Lexus. Idéen denne gangen er ført i pennen av det norske teamet Geir Florhaug og Herman Winger Ramm, og produsert i samarbeid med det svenske teamet, ledet av Creative Director Timo Orre.
Låt som høres utelukkende hos Lexus
Kampanjen slippes i disse dager på strømmetjenester, i sosiale medier og på radio, men vil man høre selve låten, kan det gjøres utelukkende hos en av Sveriges Lexus-forhandlere.
– I en verden hvor alt er tilgjengelig over alt, til enhver tid, hadde vi lyst til å la publikum måtte jobbe litt for å få oppleve denne nye låta, som mange har ventet lenge på. Og slik rette fokus på opplevelsen av å sette seg inn i nye Lexus NX. Med et lydanlegg som slett ikke gjør skam på låta, sier Geir Florhaug, kreativ leder i T&P sitt oslokontor.
Sentralt i kampanjen er en kort film, produsert av Tarot Pictures med regissør Daniel Eskils i spissen, der vi ser Loreen tre inn i en drømmeverden av magisk realisme, en reise som ender i den nye Lexus NX, hvor musikken stenges inne like raskt som den begynner.
– Da jeg hørte på låten i nye NX, fikk den en annen følelse. Den smeltet sammen med atmosfæren i kupéen og opplevelsene som kom til meg utenfor ruten. Alle følelsene fikk ta plass og musikken nådde en helt ny dimensjon, avslutter Loreen.
Involverte byråer
Jessica Stiller
Account Manager
Timo Orre
Creative Director
Sebastian Kamp
Art Director
Arvid Ahnström
Copywriter
Arvid Ahnström
Copywriter
Christian Blad
Music Supervisor