Loreens nye låt oppleves kun i nye NX
The&Partnership med nytt nordisk samarbeid for Lexus.
Aktuelt byrå
![The Partnership logo](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/ThePartnership-logo.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&transformer=imgix&w=80)
The&Partnership
![LEXUS LOREEN KV extended](https://kreativtforum.imgix.net/images/LEXUS_LOREEN_KV_extended.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fillInterval=200&fillTransforms=1&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1150&q=85&transformer=imgix&w=1920)
Når den svenske superstjernen Loreen nå lanserer sin nye låt «Neon Lights», er dette i en noe utradisjonell kanal: I seks uker kan den nemlig kun lyttes til over lydanlegget i den nye Lexus NX. Ideen er norsk, og kampanjen som nå rulles ut i Sverige er resultatet av et norsk-svensk kreativt samarbeid signert The&Partnership Nordics.
Norsk-svensk gjennomføring
The&Partnership Nordics fortsetter tradisjonen med team på tvers av Norden. Samarbeidene har allerede resultert i kampanjer for Situation Sthlm, Toyota, Webhallen og Lexus. Idéen denne gangen er ført i pennen av det norske teamet Geir Florhaug og Herman Winger Ramm, og produsert i samarbeid med det svenske teamet, ledet av Creative Director Timo Orre.
Låt som høres utelukkende hos Lexus
Kampanjen slippes i disse dager på strømmetjenester, i sosiale medier og på radio, men vil man høre selve låten, kan det gjøres utelukkende hos en av Sveriges Lexus-forhandlere.
– I en verden hvor alt er tilgjengelig over alt, til enhver tid, hadde vi lyst til å la publikum måtte jobbe litt for å få oppleve denne nye låta, som mange har ventet lenge på. Og slik rette fokus på opplevelsen av å sette seg inn i nye Lexus NX. Med et lydanlegg som slett ikke gjør skam på låta, sier Geir Florhaug, kreativ leder i T&P sitt oslokontor.
Sentralt i kampanjen er en kort film, produsert av Tarot Pictures med regissør Daniel Eskils i spissen, der vi ser Loreen tre inn i en drømmeverden av magisk realisme, en reise som ender i den nye Lexus NX, hvor musikken stenges inne like raskt som den begynner.
– Da jeg hørte på låten i nye NX, fikk den en annen følelse. Den smeltet sammen med atmosfæren i kupéen og opplevelsene som kom til meg utenfor ruten. Alle følelsene fikk ta plass og musikken nådde en helt ny dimensjon, avslutter Loreen.
Involverte byråer
![The Partnership logo](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/ThePartnership-logo.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fillInterval=200&fillTransforms=1&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&q=85&transformer=imgix&w=80)
Jessica Stiller
Account Manager
Timo Orre
Creative Director
Sebastian Kamp
Art Director
Arvid Ahnström
Copywriter
Arvid Ahnström
Copywriter
![Obs7rund](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/obs7rund.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fillInterval=200&fillTransforms=1&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&q=85&transformer=imgix&w=80)
Christian Blad
Music Supervisor