Loreens nye låt oppleves kun i nye NX

The&Partnership med nytt nordisk samarbeid for Lexus.

LEXUS LOREEN KV extended

Når den svenske superstjernen Loreen nå lanserer sin nye låt «Neon Lights», er dette i en noe utradisjonell kanal: I seks uker kan den nemlig kun lyttes til over lydanlegget i den nye Lexus NX. Ideen er norsk, og kampanjen som nå rulles ut i Sverige er resultatet av et norsk-svensk kreativt samarbeid signert The&Partnership Nordics.

Norsk-svensk gjennomføring

The&Partnership Nordics fortsetter tradisjonen med team på tvers av Norden. Samarbeidene har allerede resultert i kampanjer for Situation Sthlm, Toyota, Webhallen og Lexus. Idéen denne gangen er ført i pennen av det norske teamet Geir Florhaug og Herman Winger Ramm, og produsert i samarbeid med det svenske teamet, ledet av Creative Director Timo Orre.

Låt som høres utelukkende hos Lexus

Kampanjen slippes i disse dager på strømmetjenester, i sosiale medier og på radio, men vil man høre selve låten, kan det gjøres utelukkende hos en av Sveriges Lexus-forhandlere.

– I en verden hvor alt er tilgjengelig over alt, til enhver tid, hadde vi lyst til å la publikum måtte jobbe litt for å få oppleve denne nye låta, som mange har ventet lenge på. Og slik rette fokus på opplevelsen av å sette seg inn i nye Lexus NX. Med et lydanlegg som slett ikke gjør skam på låta, sier Geir Florhaug, kreativ leder i T&P sitt oslokontor.

Se filmen her.

Sentralt i kampanjen er en kort film, produsert av Tarot Pictures med regissør Daniel Eskils i spissen, der vi ser Loreen tre inn i en drømmeverden av magisk realisme, en reise som ender i den nye Lexus NX, hvor musikken stenges inne like raskt som den begynner.

– Da jeg hørte på låten i nye NX, fikk den en annen følelse. Den smeltet sammen med atmosfæren i kupéen og opplevelsene som kom til meg utenfor ruten. Alle følelsene fikk ta plass og musikken nådde en helt ny dimensjon, avslutter Loreen.

Involverte byråer

The Partnership logo
The&Partnership
J

Jessica Stiller

Account Manager

T

Timo Orre

Creative Director

S

Sebastian Kamp

Art Director

A

Arvid Ahnström

Copywriter

A

Arvid Ahnström

Copywriter

Obs7rund
Orange Blue Supervision Music Supervision
C

Christian Blad

Music Supervisor