Lugn kampanje fra Heisholt Inc.

Nytt navn, nytt kommunikasjonskonsept og ny visuell identitet.

93198 5dd78 original
93199 61d82 original
93200 530fc original
93201 3cdc2 original

Heisholt Inc. har de siste månedene jobbet med en total konseptuell og kommunikasjonsmessig omprofilering av hytteselskapet Tremax Hytter og Hus. Nytt navn, nytt kommunikasjonskonsept og ny visuell identitet er resultatet.

– Da vi kjøpte opp Tremax Hytter og Hus høsten 2017, hadde vi et mål om å modernisere og restrukturere selskapet, slik at vi kunne tilby skreddersydde drømmehytter til langt flere mennesker enn tidligere. Tremax har levert kvalitetshytter til over 1000 familier siden starten i 1978, og vi tar med oss denne erfaringen når vi nå rigger oss for fremtiden. I fjor høst følte vi oss for alvor klare til å ta store grep når det gjelder kommunikasjonskonsept og posisjonering, og har jobbet tett med Heisholt Inc. i hele denne strategiske og kreative prosessen, sier Knut Håkon Frølich, prosjektsjef i det som nå har skiftet navn til Lugn Hytter.

«Hytte, kjære hytte»

– Det er mange flotte hytteselskaper i Norge, konkurransen er beinhard. Lugn Hytter, tidligere Tremax, er en liten og spennende utfordrer i dette markedet, og har mindre markedsmidler enn mange av de mest kjente. Hyttekommunikasjon er som kommunikasjon i de fleste andre markeder, det følger samme mal. Det er flotte hytter, fotografert i flott natur, men ofte mer ut i fra et arkitektonisk og teknisk perspektiv. For oss, med konseptet «Hytte, kjære hytte», er det viktig å fortelle historien om følelsene hytta gir deg, om hvordan skuldre senkes og pusten blir roligere. Det har nå resultert i en stor kampanje i riksaviser og sosiale medier, for å markere navneskifte og skape oppmerksomhet rundt Lugn Hytter i forbindelse med Hyttemessen, sier Erik Heisholt, kreativ leder i Heisholt Inc.

– Denne kampanjen er starten på en langsiktig posisjonering, og vi er meget godt fornøyde med respons og tilbakemeldinger så langt. Her treffer vi noe med vår emosjonelle og ekte annerledeshet i forhold til konkurrenter og hyttekommunikasjon. Vi har store ambisjoner og gleder oss til fortsettelsen, sier Frølich.

– Vi har fått full tillitt av en modig kunde som tror på langsiktig posisjonering. Uttrykkene vi har skapt er historiefortelling på vegne av en merkevare slik vi liker. Relevant, ærlig, ekte, men spisset og dramatisert for å skille seg fra konkurrenter, sier Heisholt.