Manyone løfter den internasjonale sportsmerkevaren MNSTRY til nye høyder

MNSTRY, tidligere kjent som Ministry of Nutrition, har gjennomgått en navneendring. For å sikre fortsatt vekst, har Manyone, et ledende design- og strategibyrå, utviklet et spisset merkevarekonsept og ny visuell identitet for MNSTRY.

1 MNSTRY header

En merkevare i bevegelse

Den tyske sportsmerkevaren MNSTRY har oppnådd betydelig suksess med sin naturlige sportsnæringslinje, markedsført under slagordet «Fueled by Nature». Da de måtte endre navnet fra Ministry of Nutrition til «MNSTRY» for å sikre navnerettigheter, ble dette en mulighet til å gi merkevaren en visuell oppgradering. Manyone samarbeidet tett med gründerne bak MNSTRY for å definere et skarpt merkevarekonsept og skape en ny visuell identitet.

2 2 MNSTRY gel Credit viennarunningco
2 3 MNSTRY athletes

– MNSTRY gir idrettsutøvere næringen til å prestere når det teller mest, slik at de kan oppnå sitt fulle potensial og nå sine mål. Hvert tråkk på sykkelen. Den siste spurten. Hver detalj utgjør en forskjell. MNSTRY sitt engasjement for perfeksjon førte oss til konseptet «It's a science», forklarer Alexandra Schou Salbu, Lead Brand Designer i Manyone.

3 MNSTRY board

Det nye konseptet «It's a science» kommer til uttrykk gjennom et logomerke inspirert av formene vi ser i sportstatistikk og -målinger. Fra kurvene som oppstår i stigninger og nedstigninger, til pulsen og blodsukkeret som fluktuerer under en treningsøkt. Dette skaper også en subtil forbindelse til navnet MNSTRY.

4 1 MNSTRY lockup Credit tommeyr

– Logomerket er dynamisk og allsidig, noe som tillater et mangfold av uttrykk i emballasjedesign og på kommunikasjonsflater. Det kan både stå alene og sammen med navnet MNSTRY, og det er i stand til å fremheve merkevaren bak, samtidig som det gir styrke til en spesifikk historie om et produkt eller en idrettsutøver, forteller Fredrik Råsberg, Brand Designer i Manyone.

5 MNSTRY shot by fellusch 6805 Felix Homann

Internasjonalt team

Det har vært et tett samarbeid mellom rådgivere og designere fra Manyone Frankfurt og Oslo, det tyske teamet hos MNSTRY, og idrettsutøvere som skal bruke produktene. Manyone ble valgt for oppdraget for å levere en rask prosess uten å gå på kompromiss med kvalitet.

6 2 MNSTRY credit ricco hoffmann

Involverte byråer