McDonald’s jobber alltid med å tilpasse menyen for norske smaksløker. Det nyeste tilskuddet er McRell – en burger med makrell i tomat.
– Vi liker å utfordre oss selv og teste nye smakssammensetninger som vi har troen på. Mange har delte meninger om makrell i tomat, likevel står pålegget sterkt hos dem som liker det. Det tror vi burgeren McRell kommer til å gjøre også, sier senior marketing manager i McDonald’s Norge, Mari Husby.
Men å finne frem til den perfekte balansen mellom makrell i tomat, majones og agurk har ikke vært bare bare. Burgeren har vært gjennom omfattende brukertesting. Det å få Stabburet med på laget har vært helt sentralt.
– Det er Stabburet som har den klassiske makrell i tomat-smaken vi har vokst opp med. Uten dem på laget ville det ikke blitt noen McRell, fortsetter Mari Husby.
– Vi vet at mange ser på McDonald’s som en stor og erkeamerikansk burgerkjede, men McDonald´s har faktisk en veldig lokal tilnærming når det kommer til både produktutvikling og markedsføring. McRell er et perfekt eksempel på dette, sier rådgiver i NORD DDB, Aleksander Hetland.
McDonald’s er ikke redde for splittede meninger om den nye burgeren. Du finner McRell i tomat hos alle McDonald’s sine restauranter allerede i dag.
Involverte byråer
Fredrik Brinchmann
Designer
Julie Henriette Stenberg
Prosjektleder
Andre involverte
Mari Husby
Senior markedssjef i McDonald's
Julie Undlien Wisth
Markedssjef i Orkla Foods