McDonald’s oppfordrer unge til å ikke henge på McDonald’s

Burgerkjeden sponser ulike aktivitetstilbud rundt om i landet, og har laget en kampanje som inviterer ungdommen til å delta.

Ikkehengpåmcdonalds

I sin nyeste kampanje «Ikke heng på McDonald’s» forsøker NORD DDB og McDonald’s å opplyse det norske folk om at de aller fleste av deres restauranter faktisk er eid av lokale, engasjerte nordmenn med sterk tilhørighet til det stedet de driver restaurantene sine. Ikke bare serverer og ansetter de innbyggerne på der, men de gir også en hel del tilbake gjennom støtte til fritidstilbud for ungdom.

Sponser ulike aktivitetstilbud rundt om i landet

Gjennom sine sponsormidler sørger de lokale restauranteierne for at enda flere barn og unge kan delta i organiserte aktiviteter. Av drøyt 70 restauranter her til lands sponser mange av dem ulike fritidstilbud som korps, ridning, hockey, fritidsklubber, håndball og fotball.

– Flere av våre restauranteiere har vokst opp i områdene hvor de eier restaurantene og har derfor et brennende engasjement for sitt lokalmiljø. Gjennom blant annet sponsormidler sørger de for at enda flere barn og unge kan delta i organiserte aktiviteter lokalt, sier senior marketing manager i McDonald’s Norge, Mari Husby.

– Vi ønsker så klart all ungdom velkommen til oss både som gjester og ansatte, men samtidig vil vi at de skal ha givende aktivitetstilbud på fritiden. Et godt fritidstilbud gjør at unge kan utvikle seg, lære samhold og øke sin sosiale kompetanse. Vi i McDonald’s ønsker å bidra til levende lokalmiljøer som skaper en trygg og aktiv oppvekst for barn og unge, fortsetter Husby (saken fortsetter under filmene).

– Vi håper nordmenn skjønner at McDonald’s ikke bare er en amerikansk burgergigant, men mange steder faktisk er de en lokal aktør som virkelig gir tilbake og bidrar med noe viktig til barn og unge over hele landet, sier rådgiver i NORD DDB, Aleksander Hetland.

Nå rulles kampanjen «Ikke heng på McDonald’s» ut på TV, kino, sosiale medier og lokalaviser der restauranteierne fra filmene holder til.

Hele kampanjen er produsert i NORD DDB.

Involverte

M

Mari Husby

Ansvarlig hos kunde

M

Mette Vonen

Ansvarlig hos kunde