McDonald’s spiller birollen i egen reklamekampanje

NORD DDB og McDonald’s løfter blikket for å se alle de forskjellige øyeblikkene som McDonald’s får lov til å være en liten del av.

Hemmelig

Livet er fullt av små og store øyeblikk, og sett i den store sammenhengen så er McDonald’s sin rolle i det hele forsvinnende liten. Derfor valgte NORD DDB å ta tak i nettopp dette da de skulle komme med et nytt konsept for McDonald’s sine «value»-produkter, de som gir mest verdi for pengene.

– Da vi jobba på briefen og satt og snakket om det å dra på McDonald’s, så endte vi hver gang med å snakke om noe helt annet. En konsert, en morsom dag på stranda eller kino med kompisene da man gikk på skolen. Altså alle de tingene som skjer, når transaksjonen på McDonald’s er avsluttet, forteller Pia Ølstad, kreatør i NORD DDB.

– Det fikk oss inn på tanken om å flytte fokuset vårt mot alle de forskjellige øyeblikkene som McDonald’s får lov til å være en liten del av – nettopp fordi de er et sted hvor alle har mulighet til å spise. Det gir et hav av muligheter for hva vi kan snakke om og hvor vi kan være.», fortsetter Linus Hjellström, kreatør i NORD DDB.

Kampanjen består av en rekke filmer i lengde 6 til 20 sekunder, regissert av Ida & Andreas i Tangrystan.

Andre involverte

F

Fabian Vettiger

DoP

A

Andrew Sheel

Produsent NNB

M

Mari Huseby

Ansvarlig hos McDonald's