Mer personlig «space» med Second Space Minilager

DAYTWO fikk oppdraget med å utvikle navn, identitet, digital infrastruktur, merkevarestrategi og posisjonering, samt overordnet kommunikasjonskonsept.

Second Space er en ny aktør på det norske minilager-markedet med internasjonale ambisjoner. Selv om det er en bransje i vekst, er det et relativt modent marked for den typiske minilagerkunden, som har veldig konkrete behov for midlertidig lagring i forbindelse med flytting, dødsbo, osv.

Secondspace 000
Secondspace 001
Secondspace 002
Secondspace 003
Secondspace 004
Secondspace 005
Secondspace 006
Secondspace 007

Strategien er å kapre dette markedet, men i tillegg skape vekst i en mindre etablert målgruppe – de som trenger mer plass hjemme. Vi så muligheten til å utvikle en helhetlig identitet som kunne bidra til å posisjonere minilagring som et livsstilskonsept, fremfor et nødvendig «onde». Minilagring skal gå fra noe man må ha, til noe man vil ha.

Løsningen ble en identitet som har et tydelig symbol, men som også representerer fleksibiliteten og skaleringsmulighetene i utvidelsen av ditt personlige «space». De to uttrykksformene vi har kalt «Box Logo» og «Flex Logo», gir oss en fleksibel verktøykasse til forskjellige flater fra små annonser og trykksaker til store byggfasader og andre fysiske elementer, som f.eks. flytteesker, biler og tilhengere.

Secondspace 008
Secondspace 009
Secondspace 010
Secondspace 011
Secondspace 012
Secondspace 013
Secondspace 014

En stram profil, men med et lekent visuelt univers, som spiller på de individuelle visjonene om hvordan livet blir med mer space, fremfor å vise problemene.