Second Space er en ny aktør på det norske minilager-markedet med internasjonale ambisjoner. Selv om det er en bransje i vekst, er det et relativt modent marked for den typiske minilagerkunden, som har veldig konkrete behov for midlertidig lagring i forbindelse med flytting, dødsbo, osv.
Strategien er å kapre dette markedet, men i tillegg skape vekst i en mindre etablert målgruppe – de som trenger mer plass hjemme. Vi så muligheten til å utvikle en helhetlig identitet som kunne bidra til å posisjonere minilagring som et livsstilskonsept, fremfor et nødvendig «onde». Minilagring skal gå fra noe man må ha, til noe man vil ha.
Løsningen ble en identitet som har et tydelig symbol, men som også representerer fleksibiliteten og skaleringsmulighetene i utvidelsen av ditt personlige «space». De to uttrykksformene vi har kalt «Box Logo» og «Flex Logo», gir oss en fleksibel verktøykasse til forskjellige flater fra små annonser og trykksaker til store byggfasader og andre fysiske elementer, som f.eks. flytteesker, biler og tilhengere.
En stram profil, men med et lekent visuelt univers, som spiller på de individuelle visjonene om hvordan livet blir med mer space, fremfor å vise problemene.
Involverte byråer
Fredrik Ingebrethsen
UX
Paulo Paes
Tech lead
Osmar Santos
Utvikler DAYTWO San Paulo