Metric + Maarud = Sommergull

Vakre sommermotiver fra vårt langstrakte land preger pakningsdesignet til Sommergull, årets sommernyhet fra Maarud.

59797 aeb89 original
59794 30584 original
59800 bbf43 original
59803 c1983 original
59806 9d1ee original

Maarud valgte Metric til å designe årets sommernyhet: Sommergull. Designerne Erling Norderud Hansen og Eirik Seu Stokkmo i Metric har lang erfaring med å jobbe med snacksgiganten Maarud fra tidligere.

– Veldig gøy å få jobbe videre med Maarud og utvikle Potetgull-merkervaren videre, sier Erling Norderud Hansen.

Potetgull skulle få rifla flak pakket inn en pose som oste av sommer, og hva var vel ikke mer sommerstemning enn vakre sommermotiver fra vårt langstrakte land? Postkortbildene fra utvalgte sommerdestinasjoner ble laget og applisert på hver sin smak. Det ble valgt tre motiver som skulle vise Lofoten, Sørlandet og Oslo fra sin beste side en vakker sommerdag.

– Resultatet ble en umiddelbar hit her hos oss i Maarud, og som sannsynligvis også vil bli det på terrassen, bryggekanten og på stranda i sommer, sier Annette Eidesen, Senior Brand Manager i Maarud.

Involverte byråer

Metric