
– Nasjonalmuseet er en av våre største kunder, som vi har jobbet tett med over lang tid, og det nærmer seg en milepæl med åpningen av det nye Nasjonalmuseet på Vestbanen 11. juni. Parallelt med denne prosessen har det vært veldig stas å utarbeide visuell identitet og kampanje til denne fantastiske utstillingen, sier daglig leder Carmita Carlsson hos Metric.
I denne utstillingen får publikum oppleve nesten hundre år med design som er blitt til gjennom reiser og møter mellom Skandinavia og USA. Utstillingen er fylt med industridesign, leker, grafisk design, tekstiler, klær og møbler, og byr på både gjenkjennelse og overraskelser som trekker linjer og ny forståelse mellom kulturene våre.
– Den visuelle Identiteten tar for seg de mest ikoniske verkene fra utstillingen og presenterer dem i et format som trekker det inn i tiden vi lever i i dag. Dette er historiske objekter som mange har et forhold til, og som i utstillingen presenteres i en kontekst med nabolandene våre og den store utvandringen til USA på 1800-tallet, sier Metrics Christian Schnitler.
Utstillingen åpnet 18. mars og vil stå frem til 7. august. Nasjonalmuseet – Arkitektur, Bankplassen 3.
Andre involverte
The design kollektiv
Utstillingsdesign
Thomas Ekström
Foto
Clear Channel
Foto