Mill varmer opp for internasjonal vekst

Norske Mill satser på ytterligere internasjonal vekst. Nå har de fått hjelp av Bleed til å spisse og redesigne merkevaren.

Millhead

Norske Mill selges i en rekke markeder inkludert Storbritannia, Frankrike og Japan. Nå satser ovn- og smarthjemprodusenten på ytterligere internasjonal vekst, og har fått hjelp av Bleed til å oppdatere og redesigne merkevaren. Samarbeidet innbefatter merkevarestrategi, identitets-, web-, skrift- og pakningsdesign, samt art direction av film og foto.

– Vi valgte Bleed da de raskt forstod merkevaren og kjernen i oppgaven vi skulle løse. Ambisjonene er høye internasjonalt og da hadde vi behov for en partner som kunne bidra til å løfte Mill som merkevare. Vi er veldig fornøyde med samarbeidet og resultatet, sier Anne Jorunn Bjoner, Marketing and international sales director i Mill.

Den nye merkevarestrategien tydeliggjør Mills kontemporære, skandinaviske tilnærming til et komfortabelt inneklima. Merkevaren og produktene skal passe naturlig inn i ethvert moderne hjem. Den oppdaterte visuelle identiteten tar tydeligere enn før inn signaturformen fra Mills Industridesign.

– Mills fagsterke markedsføringsteam har vært ideelle sparringspartnere i arbeidet med merkevarestrategien. Og den tydelige strategien gjorde det til en takknemlig oppgave å skape en presis og helhetlig visuell identitet. Det har vært en glede å jobbe med Mill-teamet, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia.

02
03
05

The Film Agency har stått for produksjon av film og foto.

Andre involverte

A

Anne Jorunn Bjoner

Ansvarlig hos Mill

M

Madeleine Tognetti

Ansvarlig hos Mill

C

Cecilie Uggen Stang-Lund

Ansvarlig hos Mill