
Norske Mill selges i en rekke markeder inkludert Storbritannia, Frankrike og Japan. Nå satser ovn- og smarthjemprodusenten på ytterligere internasjonal vekst, og har fått hjelp av Bleed til å oppdatere og redesigne merkevaren. Samarbeidet innbefatter merkevarestrategi, identitets-, web-, skrift- og pakningsdesign, samt art direction av film og foto.
– Vi valgte Bleed da de raskt forstod merkevaren og kjernen i oppgaven vi skulle løse. Ambisjonene er høye internasjonalt og da hadde vi behov for en partner som kunne bidra til å løfte Mill som merkevare. Vi er veldig fornøyde med samarbeidet og resultatet, sier Anne Jorunn Bjoner, Marketing and international sales director i Mill.
Den nye merkevarestrategien tydeliggjør Mills kontemporære, skandinaviske tilnærming til et komfortabelt inneklima. Merkevaren og produktene skal passe naturlig inn i ethvert moderne hjem. Den oppdaterte visuelle identiteten tar tydeligere enn før inn signaturformen fra Mills Industridesign.
– Mills fagsterke markedsføringsteam har vært ideelle sparringspartnere i arbeidet med merkevarestrategien. Og den tydelige strategien gjorde det til en takknemlig oppgave å skape en presis og helhetlig visuell identitet. Det har vært en glede å jobbe med Mill-teamet, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia.
The Film Agency har stått for produksjon av film og foto.
Andre involverte
Anne Jorunn Bjoner
Ansvarlig hos Mill
Madeleine Tognetti
Ansvarlig hos Mill
Cecilie Uggen Stang-Lund
Ansvarlig hos Mill