Millum tar sats med «En annen virkelighet»

Med filmen «En annen virkelighet» vil Horn & Co løfte Millum til et nytt nivå. Innkjøpssystemet for storhusholdning som har et godt etablert navn i sin bransje, tar nå sats for å styrke sin posisjon med en litt annerledes film. Ved å vise baksiden av medaljen får bransjen sin anerkjennelse for sitt harde arbeid hver dag.

Millum

– Vi vet at det er en tøff og hektisk hverdag for alle som jobber i denne bransjen, og vi ønsker å anerkjenne og vise at vi ser alt arbeidet som legges ned for at gjestene skal trives. Horn & Co tok utfordringen med å hjelpe oss med å løfte vår kommunikasjon enda ett hakk på veien mot å bli Nordens største, sier markedssjef i Millum, Tiril Zelow Bliksmark.

– Vi har vært involvert og fått godt innsyn i hvor omfattende og krevende det er å lage en slik film, og setter stor pris på samarbeidet med både Horn & Co og Joon Brandt. Vi har vært heldige som har jobbet med en så dyktig regissør. Det har vært utrolig morsomt og lærerikt, sier Bliksmark.

PR- og reklamebyrået Horn & Co har dratt nytte av nettverket sitt og landet på Joon Brandt som samarbeidspartner på dette prosjektet. Joon Brandt står bak flere vellykkede kampanjer for kjente merkevarer, deriblant Porsche, DNB og Friele. Gründer og daglig leder Frederik Horn er stolt av samarbeidet med både Millum og Joon Brandt.

– Det har vært både utfordrende og gøy å jobbe frem idéen og konseptet til denne filmen. Vi har blitt enda bedre kjent med Millum og alt innkjøpssystemet kan gjøre for hoteller, restauranter og kantiner. Jeg vil også fremheve viljen til å samarbeide fra Millum sin side. De har vært fantastiske og vist tillit. Filmen hadde aldri blitt som den har blitt uten Millums evne til å lytte og utfordre, forteller en fornøyd Frederik Horn.

Se filmen her.

– Utviklingsprosessen var en glede å være en del av, takket være den fantastiske gjengen. Byrået og kunden ga spillerom for kreativitet, de var med hele veien og vi spilte hverandre gode. Den visuelle fortellerstilen som ble valgt passer meg godt og jeg synes den skiller seg ut fra mengden, samt tydeliggjør budskapet for denne filmen, sier Joon Brandt.

Filmen kan sees på Millums nettside og sosiale medier. Millum håper at reklamefilmen vil bidra til å øke bevisstheten om hvor viktig det er å ha kontroll på innkjøpene for å drive en vellykket restaurant, hotell eller kantine.

Om Millum

Millum er et selskap i vekst, og er en tydelig markedsleder i Norge, og er i tillegg etablert i Sverige og Danmark. Selskapet feiret i fjor 20 år, og i 2022 ble det handlet for nærmere 10 milliarder kroner gjennom deres system. Selskapet har store ambisjoner for året som kommer. Med filmen «En annen virkelighet», tar de sats mot å bli Nordens største innkjøpssystem for storhusholdning.

Involverte byråer

Join Forces Filmproduksjon
J

Joon Brandt

Produsent og regissør

Andre involverte

T

Tiril Zelow Bliksmark

Ansvarlig hos Millum