Mission avdekker ny identitet for Notto
Notto, en av Norges ledende leverandører av solskjerming og gardiner, har fått en ny visuell identitet designet av Mission. Inspirert av bevegelsen i gardiner og persienner forener identiteten funksjonalitet og estetikk og gjenspeiler Notto kjerneverdier.
Aktuelt byrå
Mission
Gjennom flere tiår har Notto bygget et solid omdømme og satt industristandarder for kvalitet og innovasjon. Deres ekspertise er etterspurt av noen av Norges mest prestisjetunge aktører, som NRK, Norsk Hydro og Munchmuseet. Hvert samarbeid har styrket Notto posisjon som en pålitelig aktør i bransjen, kjent for å kombinere funksjonalitet med estetikk.
I hjertet av Notto merkevare ligger et visuelt konsept som er like innovativt som det er representativt for virksomheten. Selskapets ekspertise innen solskjerming og gardiner har inspirert et design- og layoutsystem som gjenspeiler essensen av produktene de leverer. Konseptet bygger på idéen om å avdekke og skjule – akkurat som gardiner og persienner beveger seg opp og ned. Notto visuelle identitet reflekterer denne bevegelsen.
Designstrategien innebærer at elementer av merkevaren som logo, bilder og annet grafisk innhold gradvis avdekkes eller skjules. Denne dynamiske tilnærmingen tilfører ikke bare et lag av interaktivitet og dybde til den visuelle opplevelsen, men skaper også en sterk metaforisk forbindelse til tjenestene Notto tilbyr. Bevegelsen av gardiner og persienner blir et visuelt språk som kommuniserer selskapets fokus på både funksjon og eleganse.
Involverte byråer
Kristine Gudmundsen
Design
Line Hestness
Design
Inki Annweiler
Rådgiver
Ole Abildsnes
Prosjektleder