Möller's Tran x Flåklypa Limited Edition
Kjell Aukrusts kjente karakter har blitt digitalisert av Qvisten Animation. De gjør som mange andre om dagen og prøver å starte det nye året med gode forsetter.
Aktuelt byrå
Qvisten Animation

Möller's har over lang tid latt reklamekonseptet Tok du for mye Möller's Tran rulle over skjermene, med både kjente og kjære skuespillere og idrettsstjerner. Denne gangen har Möller’s fått med noen som sjeldent er å se i reklamekampanjer, nemlig de folkekjære karakterene fra Flåklypa, Solan, Ludvig og Reodor, som har blitt digitalisert av Qvisten Animation. De gjør som mange andre om dagen og prøver å starte det nye året med gode forsetter.
– Vi synes det er kjempegøy å få lov å leke med Kjells Aukrust karakterer. Flåklypa er kanskje en av Norges mest kjente og nyere kulturarv som de fleste av oss har vokst opp med og er elsket av mange. Vi opplevde en umiddelbar brand fit mellom Möller's og Flåklypa, og vi er veldig stolte av å få lov til å ha dette samarbeidet. Qvisten har laget et helstøpt konsept for Möller's, fra nytt design på flaskene og markedsføring materiell i butikk til radioreklame, annonser og filmer, sier Anne Valerie Solhaug som er Marketing Manager for Omega-3 & VMS i Orkla Health.
Rett over nyttår var de nye tranflaskene og trankaplsene på plass i butikk, en limited edition der Flåklypa-figurene pryder etikettene.
– Vi Qvisten synes det veldig gøy når store merkevarer som Möller's tør å skille seg med å omfavne et helanimert univers. Det finnes mye data på at animerte karakterdrevet historiefortellinger har større stoppeffekt og blir husket bedre enn taktisk reklame, ikke minst når det er et så veletablert og godt likt univers som Aukrust sitt, sier kommersiell leder i Qvisten, Arnt Christian Scheele.
