Morgenstern og Aksel Hennie med ny kampanje for SpareBank 1

Runde to av «Bedriftsløftet».

Bedriftsløftet 2x

Høsten 2020 lanserte SpareBank 1 «Bedriftsløftet», en kampanje som har bidratt til å knytte tettere bånd mellom SpareBank 1 og norske små og mellomstore bedrifter. Nå er de ute med runde to i kampanjen, og denne gangen har banken stilt norske barn noen enkle spørsmål for å sette søkelys på viktigheten av disse bedriftene.

– Vi skal bidra til bærekraftige lokalsamfunn, sier Reidun Lunndal i SpareBank 1. – Så enkelt og så vanskelig. De små og mellomstore bedriftene er nøkkelen til å levere på det oppdraget, fordi et lokalsamfunn med mange små og mellomstore bedrifter er et lokalsamfunn i driv. Det handler ganske enkelt om at arbeidsplasser er det som skaper lys i vinduene, leven i skolegårdene og liv på torget. Sparebankene ble jo stiftet nettopp for å bidra til vekst og utvikling i hele Norge, derfor er også Bedriftsløftet så viktig for oss. Foreløpig har det gått over all forventning.

Se filmen her.

Kreatørene bak prosjektet kan fortelle om en hektisk, men givende innspilling.

– Sammen med representanter fra SpareBank 1 og regissør Aksel Hennie fra Einarfilm, dro vi ut på en liten norgesturné og snakket med norske barn. Barns tanker om fremtiden er kanskje ikke det som først slår en når man hører ordet små og mellomstore bedrifter, men vi synes vi fant en ganske fin og relevant kobling. I Norge bor vi spredt utover hele landet, på små steder som folk i alle aldre kaller hjemplassen sin. Skal vi fortsette med det, så må sørge for at det er arbeidsplasser der. Da trenger vi de små og mellomstore bedriftene mer enn noe annet, uttaler Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke, kreatørene bak kampanjen.

Kampanjen starter i disse dager og vises på TV, utendørs, radio, web-tv, sosiale medier og bannere.

Andre involverte

K

Klaus Nystad

Ansvarlig hos kunde

M

Monica Jacobsen

Ansvarlig hos kunde