Morgenstern og Widerøe har landet nytt konsept

Morgenstern står bak det nye konseptet som tar Widerøe tilbake på TV-skjermen for første gang på åtte år.

Widerøe

– For noen er Widerøe en del av ukespendlingen, sykehusbesøket eller turen hjem til mor, for andre er det synonymt med uoppdagede perler og eksotisk norgesferie. Vi syns derfor det var på sin plass med et konsept som hadde denne dualiteten i seg. Siden vi etter alt å dømme går mot norgesferie for folk flest, var det i første omgang naturlig å trykke mest på eventyr-knappen, men det er jo hverdager det er flest av, så vi gleder oss til å utforske bredden av konseptet, sier det kreative teamet hos Morgenstern, Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke.

Markedsdirektør i Widerøe, Mette Øyen håper lanseringskampanjen som går på lufta denne uken, kan inspirere nordmenn til å utforske nye steder i Norge i sommer.

– Etter det som kjennes som tidenes lengste vinterdvale, tror vi nordmenn er ganske eventyrlystne. Reklamefilmene består blant annet av innsendte sommerminner, og vi håper det kan være med på å inspirere flere når de skal legge ferieplanene for 2021, sier Øyen.

Film er produsert av Einar Film med John Andreas Andersen på regi.

Se den nye filmen her.

Andre involverte

M

Mette Øyen

Markedsdirektør i Widerøe